رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از نیمه‌ی اردیبهشت 1393 تا تیرماه امسال 420 هزار نفر در ایلام ویزیت شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 27 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،علی دل پیشه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در طول مدت یک سالی که از طرح عظیم و ملی تحول نظام سلامت گذشته است، آماری معادل دو برابر جمعیت استان از خدمات سرپایی آن استفاده کرده‌اند که در طول تاریخ دوران قبل و بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده و در زمینه خدمات بستری و انجام اعمال جراحی نیز افزایش صددرصدی نیز در استان نسبت به سال 92 مشهود است.

وی در تشریح این خدمات گفت: از 15 اردیبهشت‌ماه 93 تا تیرماه 94 تعداد 44 هزار و 740 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و تعداد افراد بستری‌شده 65 هزار و 120 نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد مراجعان سراپایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را 1 میلیون و 20 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: در این مدت 420 هزار نفر توسط متخصصان و فوق تخصصان ویزیت شده‌اند.

دل‌پیشه تعداد زایمان طبیعی رایگان در این مدت را 5 هزار و 603 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد خدمات ارائه‌شده به‌کل مراجعین استان 1 میلیون و 440 هزار نفر بوده است.

وی اظهار کرد: پزشکان متعهد و دلسوز استان در رخدادهایی هم‌چون زلزله شهرستان آبدانان در کنار مردم این دیار بودند و به بیش از ۶۰۰ مصدوم در زلزله آبدانان و شهرستان‌های اطراف آن خدمات‌دهی در حوزه‌ی درمان داشته‌اند. هم‌چنین در رخداد عظیم اربعین حسینی سال گذشته که در طول چند روز بیش از دو میلیون زائر از استان ایلام تردد کردند، بیش از ۵۰ هزار ویزیت و ۲۰۰۰ عمل جراحی توسط کادر پزشکی و پیراپزشکی ایلام انجام شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار