مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خبر داد:
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه فرهنگ کار گروهی در ایلام ضعیف است، گفت: تعادلی بین عرضه و تقاضای نیروی کار در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹ 03 September 2015

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه فرهنگ کار گروهی در ایلام ضعیف است، گفت: تعادلی بین عرضه و تقاضای نیروی کار در استان وجود ندارد.

به گزارش تابناک ایلام، «علیرضا زرگوش» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات حوزه فعالیت با بیان اینکه در 3 بخش صیانت از نیروی کار در قالب بررسی مسایل و مشکلات و حل شکایات کارگر و کارفرما، ایجاد اشتغال و تشکیل تعاونی‌ها تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد: 88 هزار نیروی مشمول قانون کار در سطح استان وجود دارند که 256 هزار نفر جمعیت را در بر می‌گیرد و در مجموع 90 درصد جمعیت کاری استان مخاطب ما هستند.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کار و تامین اجتماعی

زرگوش اضافه کرد: در تمام شهرستان‌های تابعه استان هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر ایجاد کرده‌ایم که در سنوات گذشته زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیئت‌های بدوی 38 روز و در هیئت‌های تجدیدنظر 54 روز بوده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته غلی‌رغم 3 برابر شدن حجم پرونده‌ها، زمان رسیدگی به پرونده‌ها و دعوای حوزه کار در هیئت‌های بدوی به 10 روز و در هیئت‌های تجدیدنظر به 16.7 روز کاهش یافته است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد بازوان توانمند دستگاه‌های حاکمیتی هستند، عنوان کرد: انجمن، شوراها و کانون‌های کاری در سطح استان تشکیل شده و با ایجاد اشتغال از دو طریق دولتی و خصوصی و توجه به اصل 44 قانون اساسی و کوچک شدن بخش‌های دولتی و گسترش بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال باید از ایده‌های کارآفرینان و تسهیلات بانک‌ها برای ایجاد تولید و اشتغال استفاده کرد.

زرگوش گفت: در بحث ایجاد اشتغال همه دستگاه‌ها دخیل هستند و  تعادلی بین عرضه و تقاضای نیروی کار در استان وجود ندارد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به توزیع 3 مرحله سبد کالا در سال گذشته و 1 مرحله در سال جاری برای 60 هزار نفر در سطح استان اشاره و اضافه کرد: در حوزه کار گروهی و تعاون متاسفانه باید گفت که فرهنگ کار گروهی در استان ایلام بسیار ضعیف است.

تشکیل 71 تعاونی در نیمه دوم سال گذشته

وی ادامه داد: 251 تعاونی در سطح استان تشکیل شده که از این تعداد 71 تعاونی در نیمه دوم سال گذشته و نیمه اول امسال تشکیل شده است که با استفاده از 80 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای 500 نفر شغل ایجاد شده است.

زرگوش رونق تولید را زمینه ساز ایجاد اشتغال دانست و گفت: سال گذشته در بین تعاونی‌های مصرف، تعاونی مصرف فرهنگیان استان رتبه برتر کشوری را از آن خود کرد.

واگذاری 8 هزار واحد مسکونی در سطح استان

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه 39 تعاونی و اتحادیه برای ایجاد و واگذاری 8 هزار واحد مسکونی در سطح استان تشکیل شد، افزود: به دلیل عدم همکاری اعضای و مشکلات تعاونی‌ها 50 درصد از این واحدها واگذار شده و مابقی نیز در شرف واگذاری است که امیدواریم تا پایان سال به 90 درصد واگذاری برسد.

وی به تشکیل 1 هزار و 690 دادخواست در سال گذشته در استان اشاره و اظهار کرد: 2 هزار و 700 درخواست در سال گذشته در هیئت‌های بدوی ما وصول شده که در سال جاری نیز 530 پرونده تشکیل شده است.

کارگاه‌های ساختمانی، کانون‌های آسیب به نیروی کار

زرگوش بیشترین آسیب و خسارت به نیروهای کار را در بخش کارگاه‌های ساختمانی اعلام و تصریح کرد: 98 درصد از آسیب‌های نیروی کار ما در این بخش اتفاق می‌افتد که اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی استان برای آموزش نیروهای کار منعقد کرده‌ایم که هم کارگر و هم کارفرما موارد ایمنی محیط کار را رعایت کنند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: در سال گذشته از 71 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی با نرخ بهره 7 درصد 50 درصد اعتبارات بخش تعاون استان را جذب کردیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار