معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مردادماه در مقایسه با تیرماه تنها ۲۰ مورد کمتر بوده است.
کد خبر: ۸۹۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 25 August 2020

دکتر جمیل صادقی‌فر اظهار داشت: از ۱۱  شهرستان استان، هشت شهرستان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند اما موارد بستری به یک ثبات و به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است.

صادقی‌فر یادآور شد: همچنین ۱۲۳ مادر باردار در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که توسط کارشناسان بهداشت وضعیت آنها به طور مستمر رصد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استفاده از ماسک توسط مردم کاهش یافته است و در برخی شهرستان‌ها مانند ملکشاهی به ۳۰ درصد رسیده است.

دکتر صادقی‌فر اظهار داشت: برگزاری مراسم عزا همچنان ادامه دارد اما با توجه به آغاز ایام محرم نگرانی ما در خصوص مراسم عروسی کمتر می‌شود.

وی افزود: آرامستان‌ها نیز کماکان از مکان‌های پرخطر هستند و شاهد تجمع مردم در این مکان‌ها هستیم که با وجود تکرار توصیه‌ها همچنان حضور در این اماکن به قوت خود باقی است.

صادقی‌فر در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: ۱۲۴ هزار مترمربع از مراکز برگزاری کنکور سراسری گندزدایی شد.

وی افزود: همچنین پنج هزار و ۱۴۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در این اماکن مصرف شد و ۱۶۶ مورد بازرسی نیز از محل برگزاری آزمون توسط کارشناسان بهداشت صورت گرفت.

دکتر صادقی‌فر یادآور شد: برای حفظ سلامتی داوطلبان نظارت شدیدی بر برگزاری این آزمون صورت گرفت و تمام پروتکل‌های بهداشتی با حفظ فاصله اجتماعی رعایت شد.

وی اضافه کرد: همچنین در طول برگزاری آزمون، اقلام بهداشتی شامل ماسک و الکل بین داوطلبان توزیع شد و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری بعمل آمد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار