معاون اجتماعی بهزیستی ایلام کمک به متکدیان را کمک به توسعه و ترویج آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 06 September 2015
زهرا همتی معاون اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: حضور متکدیان در شهرها علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر، آسیب هایی نیز به جامعه وارد می کند.
وی ادامه داد: حضور افراد متکدی در جامعه ممکن است این تصور را در اذهان ایجاد کند که رفاه اجتماعی پایین و به علت فقر اقتصادی آنان به این کار روی آورده اند حال آنکه برخی از این افراد از روی عادت و بیماری گدایی کرده و از طرفی وضعیت مالی مناسبی هم دارند.
معاون اجتماعی بهزیستی ایلام کاهش امنیت را از دیگر پیامدهای حضور افراد متکدی در شهرها اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی از این افراد به علت فقر به گدایی روی می آورند ممکن است برای کسب درآمد تن به هر کاری داده و مورد سوء استفاده نیز قرار گیرند.
همتی با بیان اینکه عمده متکدیان در ایلام غیر بومی هستند، تاکید کرد: کمک به این افراد در واقع کمک به ترویج آسیب های اجتماعی است لذا این افراد باید از طریق نهادهای حمایتی مورد حمایت قرار گیرند.
وی گفت: افرادی که قصد کمک به نیازمندان را دارند باید از طریق نهادهای حمایتی برای این مهم اقدام کنند تا کمک های آنها هدفمند و بدست افراد محروم واقعی برسد.
وی با بیان اینکه بهزیستی متولی جمع آوری متکدیان نیست، افزود: این اداره کل عضو کمیته ساماندهی متکدیان بوده و متکدیان بعد از جمع آوری از طریق نیروهای انتظامی و ارجاع از طریق دادگستری به این اداره کل مورد حمایت قرار می گیرند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام اظهار کرد: چنانچه این افراد شرایط لازم را داشته مورد حمایت مستمر و در غیر اینصورت حمایت و کمکهای موردی خواهند شد.
شهر 220 هزار نفری ایلام به عنوان مرکز استان از سال های گذشته تاکنون با پدیده تکدی گری مواجه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار