رییس شبکه بهداشت و درمان مهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 106 نفر از اهالی این شهرستان به بیماری سالک مبتلا شده اند.
کد خبر: ۹۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 07 September 2015
به گزارش تابناک ایلام ،حجت الله آژ روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته سالک شهرستان مهران گفت: با توجه به اینکه شیوع این بیماری از شش ماه دوم سال افزایش می یابد ضروری است دستگاه های اجرایی با شبکه بهداشت برای مقابله با این بیماری همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: مقابله با این بیماری در شهرستان مهران بدلیل افزایش تردد زائران در ماه های آینده و اوج فعالیت پشه سالک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
آژ تاکید کرد: سالک یک نوع بیماری پوستی مشترک انسان و حیوان است که از طریق نیش پشه خاکی آلوده به انگل هنگام تغذیه خون بیمار به انسان سالم منتقل می شود و به دو شکل نوع خشک شهری و نوع مرطوب روستایی است.
به گفته وی، شبکه بهداشت و درمان به تنهایی قادر به ریشه کن کردن یا به حداقل رساندن سالک در این شهرستان نیست و برای مقابله با این بیماری باید دستگاه ها و مسوولان استان و کشور این شبکه را یاری کنند.
وی یکی از مهمترین عوامل افزایش تعداد مبتلایان به سالک در مهران را وجود نخاله در سطح شهر دانست و اضافه کرد: شهرداری اقداماتی برای حل این مشکل انجام داده ولی باید در جهت جمع آوری نخاله ها بصورت مستمر و ضربتی عمل کند و جمع آوری روزانه را در دستور کار خود قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار