مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ایلام گفت: در راستای برنامه واحد دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری، مستند حدیث بی‌قراری و فرشتگان سِپِد پوش ساخته شدند.
کد خبر: ۹۲۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 02 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین شکربیگی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: حدیث بی‌‍قراری روایتی از مردم و شهروندانی مهرانی هست که به دنبال اشغال مهران توسط رژیم غاصب، از خانه و کاشته خود آواره شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه این مستند بر اساس کتاب "حدیث بی‌قراری" نوشته روح‌اله میرزایی که بازگو کننده خاطرات آن دوران است ساخته شده است.

شکربیگی با بیان اینکه در ساخت این مستند علاوه بر کتاب یادشده، 10 نفر از شهروندان مهرانی که درآن ایام سخت و طاقت فرسا، با دلی پر از امید برگشت مهران خود را ترک کرده بودند، ما را همراهی می‌کنند، افزود: این مستند شاید یکی از تاثیرگذارترین خاطرات زنده دفاع مقدس باشد که چرا حاوی اطلاعاتی از سختی ها و خوشی های طول سفر شهروندان مهرانی است و طبیعتا خاطرات کسانی که در طول مسیر عزیزان خود را ازد دست داده، جاگذاشته یا اینکه نورسیده ای برایشان به دنیا آمده باشد، شنیدنی است.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ایلام  ادامه داد : در راستای برنامه واحد دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری، مستند "فرشتگان سِپِد پوش"  نیز ساخته شد.

 وی افزود : مستند فرشتگان سِپِد پوش روایتی خاطرات پزشکان، پرستاران و بهیاران در دوران دفاع مقدس را بازگو می کند.

شکربیگی  ضمن اشاره به اینکه مستند " فرشتگان سِپِد پوش" بر اساس خاطرات کادر درمانی و پزشکی در جریان جنگ تحمیلی ساخته شده است، اضافه کرد: برای ساخت این مهم از خاطرات کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) و طالقانی ایلام استفاده شده است.

وی با بیان اینکه شنیدن این خاطرات شاید کمی ما را متوجه از جان گذشتگی و ایثار بزرگ این گروه از رزمنده های اسلام بکند که از جان خود گذشتن تا جان رزمنده ای در خطر مرگ قرار نگیرد، ادامه داد: با دیدن این مستند و در متن خاطرات متوجه خواهیم شد که کادر درمانی در دوران دفاع مقدس در سخت ترین و ترسناک ترین شرایط وظیفه انسانی خود را فراموش نکرده و ذره ای از مواضع انسانی خود پس نکشیدند.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری ایلام  با تاکید بر اینکه شنیدن این خاطرات شاید درس آموز برای زندگی الان ما باشند، ادامه داد: وقتی یک پزشک ایرانی برروی یک بیمار دشمن حاضر می شود و او را مداوا می کند، خاطراتی شیرین و جذاب دارد که حتما می طلبد این مستند را با جان دل ببینیم.

گفتنی است این دو  مستند در تارنمای حوزه هنری و کانال هانا قابل دسترس علاقه‌مندان می باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار