جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: وظیفه خطیر حفاظت و حراست از عزت و سربلندی ایران اسلامی به یادگار مانده از دفاع مقدس بر عهده دانشجویان بعنوان سنگربانان اصلی مهد علم و دانش است.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 29 September 2015

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: وظیفه خطیر حفاظت و حراست از عزت و سربلندی ایران اسلامی به یادگار مانده از دفاع مقدس بر عهده دانشجویان بعنوان سنگربانان اصلی مهد علم و دانش است.

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی در همایش بصیرت، دشمن شناسی و بیداری اسلامی دانشگاه آزاد ایلام اظهار کرد: از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی، نوک پیکان هجمهه ها و دسایس و چشم طمعه دشمنان به سمت دانشگاه و دانشگاهیان بود و دانشجویان با هوشیاری و همدلی همواره این توطئه ها را خنثی کرده اند.
وی افزود: عزت و سربلندی ایران امروز مرهون و یادگاری ارزشمند از هشت سال جنگ تحمیلی و رشادت های ایثارگرانی است که با تکیه به قدرت نرم اسلام ناب و با استفاده از مولفه های گرانبهایی چون شهادت، رشادت، روحیه عاشورایی و الهی توانستند دشمنان تا بیخ دندان مسلح را مرعوب خود سازند.
سرهنگ طهماسبی یادآور شد: یکی از خواسته های اصلی و مهم رهبر انقلاب برای توسعه و پیشرفت کشور تکیه بر توانمندی، استعداد، ظرفیت و نیروی داخلی بر اساس محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است و این توسعه تنها با همکاری همه جانبه مسوولان، اقشار مختلف جامعه و بسیجیان امکان پذیر و میسر است.
وی با اشاره به حوادث پی درپی تاسف بار حج امسال تاکید کرد: حج امسال سرشار از حوادث نارحت کننده ای بود که دلالت بر بی کفایتی و بی درایتی مسوولان عربستانی دارد.
به گفته وی، نکته قابل توجه اینکه سران عربستان در حج امسال تمام تلاش خود را بکار بستند که به منافع و امنیت سران استکبار جهانی در این کشور مرتجع عربی خدشه وارد نشود.
وی افزود: دشمن شناسی، بیداری اسلامی و بصیرت از نکات و ضروریاتی است که برای شناخت بهتر دشمنان و دسیسه های آنها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و امید است با حمایت از رهبری شاهد پیشرفت های عدیده ی کشور در همه عرصه ها باشیم.

در پایان این همایش که در سالن همایش دانشگاه آزاد برگزار شد، از دانشجویان خادم راهیان نور، شرکت کنندگان در اردوهای جهادی و دارندگان مقالات برتر دانشجویی نماز تجلیل شد.

.......................

مردم سالاری دینی فقه محور رمز موفقیت ایران اسلامی است

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ایلام گفت: رمز موفقیت و وحدت ایران اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی فقه محور مبنتی بر معنویت و وجود ولی فقیه مجتهد است در حالیکه در نظام های غیر اسلامی مردم سالاری دینی مبتنی بر دستاورهای مادی و دنیوی است.
نصرت حیدری در همایش بصیرت، دشمن شناسی و بیداری اسلامی دانشگاه آزاد ایلام افزود: تجاوز به حریم دیگران، غارت، دست درازی به کشورهای دیگر، بحران معنویت، حاصل همین مردم سالاری دینی غیر معنوی است که بر کشورهای عربی حاکم شده است.
وی ادامه داد: وجود معنویت در کشورهای اسلامی بویژه انقلاب اسلامی ایران باعث گرایش بیشتر مردم کشورهای غربی به اسلام و موجب ترس و هراس مسوولان این کشورها از نفوذ اسلام ناب در بین شهروندان شان است.
حیدری گفت: استراتژی و راهبرد اسلام ستیزی و اسلام هراسی این کشورها و تشکیل گروهک های تکفیری و تروریستی خشن به اسم اسلام و نشان دادن چهره ای خشن و خونریز از اسلام و کشورهای اسلامی و در راس آنها ایران اسلامی برای جلوگیری از گرویدن شهروندان غربی به اسلام واقعی است.
به گفته وی، اکنون دشمن دریافته است که توان مقابله با کشورایران ازطریق تاکتیک هایی چون تحریم و تهدید ندارد و به تعبیر رهبر انقلاب به جنگ نرم با استفاده از تهاجم وشبیخون فرهنگی و قتل و ترور به مقابله با ایران آمده و مردم و مسوولان کشور نیز باید با تکیه بر قدرت نرم واقعی اسلام این هجمه ها را خنثی کنند.
وی با اشاره بر تاکید رهبر انقلاب بر شناخت و آگاهی از دسیسه و شناخت دشمن تاکید کرد: تولید علم، دانش، جنبش نرم افزاری، تقویت معنویت و توجه به نماز بعنوان رکن اصلی دین اسلام از مهمترین راه های مقابله با دسیسه های دشمنان است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های بسیج دانشجویی در حوزه های مختلف از ابتکارات مقام معظم رهبری است که حضور دانشجویان بسیجی در مناطق محروم از ابعاد معنوی و فرهنگی قابل توجه و اهمیت است.
در پایان این همایش که در سالن همایش دانشگاه آزاد برگزار شد، از دانشجویان خادم راهیان نور، شرکت کنندگان در اردوهای جهادی و دارندگان مقالات برتر دانشجویی نماز تجلیل شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار