استاندار ایلام تاکید کرد:
استاندار ایلام تاکید کرد: جهاد در عرصه اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب مهمترین نیاز کشور در شرایط کنونی است.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 05 October 2015

استاندار ایلام تاکید کرد: جهاد در عرصه اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب مهمترین نیاز کشور در شرایط کنونی است.

به تابناک ایلام: محمدرضا مروارید شامگاه یکشنبه در نشست سنگر سازان بی سنگر گفت: جهاد سازندگی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب همواره فارغ از مسایل مادی، خدمات شایان توجهی بویژه در مناطق محروم ارایه کرده است.

وی اظهار کرد: اگر روحیه جهادی آن دوران همچنان در تمامی مردم و مسوولان ادامه می یافت، بدون شک وضعیت اقتصادی کشور هم اکنون در شرایط بسیار بهتری قرار داشت.
استاندار ایلام با تمجید از روحیه جهادگران در دوران دفاع مقدس افزود: نیروهای جهادی با وجود مشکلات و تنگناهای گسترده در زمان جنگ تحمیلی، ثابت کردند با نیروی ایمان و اراده می توان بر معضلات و نارسایی ها فائق آمد.
مروارید ادامه داد: حضور در جبهه های دفاع در جوامع مختلف همواره ارزشمند بوده و با وجود گذشت 70 سال از جنگ جهانی دوم، مردم کشورهای درگیر برای کهنه سواران خود در این جنگ ارزش بسیاری قایل هستند.
وی تاکید کرد: ایثار، جهاد و از خودگذشتگی در فرهنگ ایرانیان نیز از جایگاه بسیار والایی برخوردار است که نمونه بارز این افراد را می توان در جهادگران و کانون های جهاد سازندگی مشاهده کرد که بدون چشمداشت مادی در راستای رفع محرومیت از جامعه تلاش می کنند.
استاندار ایلام جهاد در عرصه اقتصادی را نیاز کنونی کشور دانست و گفت: جهادگران استان و بویژه پیشکسوتان این عرصه همچون سال های جنگ تحمیلی حضور فعالانه ای در رفع مشکلات زیرساختی و توسعه استان بویژه در مناطق محروم داشته باشند.
مروارید با اشاره به ظرفیت های ایلام در حوزه های مرز، منابع نفت و گاز، صنعت و کشاورزی ابراز امیدواری کرد زمینه فعالیت جهادگران در این عرصه با توجه به سوابق درخشان آنان فراهم شود ضمن اینکه دولت نیز از حضور آنان در عرصه های اقتصادی استقبال می کند.
وی به آتش سوزی های ماه های اخیر در عرصه های طبیعی استان اشاره کرد و افزود: گروه های مردمی در مقابله با این تهدید زیست محیطی مشارکت فعالانه ای داشتند که نشان از روحیه جهادی مردم استان دارد.
استاندار ایلام با انتقاد از ادغام نهاد انقلابی جهاد در وزارت کشاورزی گفت: جهاد سازندگی دارای سوابق درخشانی در اجرای طرح های مختلف اقتصادی و زیربنایی بود و اگر هم اکنون ردیف بودجه ای در اختیار داشت می توانست خدمات بیشتری در رفع محرومیت داشته باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این نشست روحیه جهادی را زمینه ساز رفع مشکلات کشور بویژه در استان های محرومی همچون ایلام دانست.
عبدالرضا بازدار از آمادگی این سازمان برای واگذاری زمین به جهادگران و بویژه پیشکسوتان این عرصه در استان برای اجرای طرح های کشاورزی که به رونق تولید و اشتغالزایی در استان بیانجامد، خبر داد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار