مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام:
مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام از اجرای طرح تعطیلی بازار در وقت نماز در سه شهرستان این استان شامل دره شهر، دهلران و ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 18 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام از اجرای طرح تعطیلی بازار در وقت نماز در سه شهرستان این استان شامل دره شهر، دهلران و ایلام خبر داد.

فیض الله رضایتی روز یکشنبه اظهار کرد: این طرح از ابتدای مهرماه با همکاری اصناف در این شهرستان ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ نماز با هماهنگی کسبه و فعالان این حوزه سال گذشته بصورت نمادین و پایلوت در بازار شهرستان دره شهر اجرا شد تا بازار در وقت اذان برای اقامه نماز تعطیل شود.
وی با بیان اینکه بازخورد این طرح مثبت بوده ادامه داد: رایزنی های لازم در این زمینه با شورای اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد و در نیمه دوم امسال اجرای آن به سه شهرستان افزایش یافت.
رضایتی تاکید کرد: مغازه های اطراف مساجد با اجرای این طرح در وقت نماز اقدام به تعطیلی کار و کاسبی خود کرده و برای برپایی نماز در مسجد حضور یابند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام اظهار کرد: با اجرای این طرح در دره شهر بین 30 تا 40 درصد گرایش کسبه و بازاریان برای اقامه نماز اول وقت بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، با عنوان 'منهاج' نشست های مختلفی با کسبه و بازاریان و ائمه جمعه این سه شهرستان برگزار شده افزود: پیش بینی می شود این طرح در آینده در بازار سراسر استان اجرا تا فرهنگ اقامه نماز در اول وقت احیا شود.
رضایتی خواستار همکاری کسبه و بازاریان استان با این ستاد برای ترویج فرهنگ الهی نماز در ایلام شد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار