مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام ابراز کرد: ۱۱۷ روستای استان ایلام از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ 01 July 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی کریمی اظهار کرد: این تعداد روستا در نقاط مختلف استان ایلام در قالب ۷۸ پروژه از اینترنت پرسرعت برخوردار شده است.

وی ابراز کرد: برای برخورداری این تعداد روستای استان از اینترنت پرسرعت ۶۰ سایت جدید در دولت سیزدهم در این استان احداث شده و این در حالی بوده که در چهارساله قبل از دولت سیزدهم تنها هفت سایت در این حوزه احداث شده بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به اینکه برخورداری ۴۳ روستای دیگر استان از اینترنت پرسرعت در دست اقدام است، یادآور شد: ۳۷۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد ۳۶۶ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

کریمی خاطرنشان کرد: برای بهبود کیفیت بستر و اتصال روستاهای باقی مانده به خطوط اینترنت پرسرعت، ۵۰ پروژه در سطح استان تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های ارتباطی روستایی در بحث زیرساخت‌های اینترنت با همکاری شرکت مخابرات انجام می شود، افزود: بر اساس قانون ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که امید می‌رود تا پایان سال این میزان در استان به ۹۹ درصد برسد./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار