مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نقد و بررسی کتاب موجب ارتقای سطح کیفی و کمی کتاب با عناوین و موضوعات مختلف و توجه مردم به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 26 October 2015
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نقد و بررسی کتاب موجب ارتقای سطح کیفی و کمی کتاب با عناوین و موضوعات مختلف و توجه مردم به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌شود.

به گزارش تابناک ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «علی محمدنیاکان» در نشست ستاد استانی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در این استان، اظهار کرد: باید از فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بخش‌های مختلف حمایت شود.

 وی، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به‌طورجدی حمایت می‌کند و در این راستا در طول سال برنامه‌های مختلفی ازجمله اهدای کتاب حتی به دورترین نقاط استان در دستور کار این اداره کل قرارگرفته است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار جلد کتاب در بخش‌ها و موضوعات مختلف در این استان توزیع و اهداشده است که موجب در دسترس قرار گرفتن آسان کتاب در مناطق دوردست و حتی در جدار مرزی این استان شده است.

 محمدنیاکان، یکی از آفت‌های حوزه نشر و کتاب را عدم نقد و بررسی کتاب عنوان کرد و گفت: چاپ کتاب در بخش‌های مختلف مظلوم واقع‌شده و یکی از دلایل آن نیز عدم نقد و بررسی کتاب است که با حضور کارشناسان حوزه نقد، معایب و ضعف‌های کتاب‌های چاپ‌شده مشخص و در راستای ارتقای سطح کیفیت محتوایی کتاب‌های چاپ‌شده اقدام شود.

وی، با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی لازم برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور کارشناسان را دارد، یادآور شد: این اداره کل آماده هرگونه همکاری با نهادهای مختلف در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را دارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: هفته کتاب برای تکریم رشد و تعالی کتاب است و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری کتاب باید وارد زندگی مردم شود، ازاین‌رو گسترش اندیشه و آموزش علم از کارکردهای سنتی کتاب است و در جهان امروز از کتاب می‌توان به‌عنوان یک رسانه فراگیر تأثیرگذار در بخش‌های مختلف بهره برد.

 محمدنیاکان، بیان کرد: کتاب کارکردهای مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد و در قانون اساسی و قانون کتاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به این جنبه کتاب اشاره‌شده و رونق کتاب عالمانه‌ترین و اساسی‌ترین شکل شیوه حضور و مشارکت مردم در سرنوشت خود است.

 وی، اظهار کرد: رونق کتاب در تعداد و میزان کتاب‌های چاپ‌شده خلاصه نمی‌شود و افزایش عناوین و موضوعات مختلف و تنوع و کثرت شمار نشان از مصرف این کالای تأثیرگذار و نشان از تولید و مردمی شدن آن دارد، که هم‌زمان با افزایش شمارگان و مردمی شدن آن، نظام نشر نیز به خود بایستگی می‌رسد.

محمدنیاکان، در پایان تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با درک ضرورت و توجه به این مقوله، در میان اقشار مختلف استان با همکاری نهادها و سازمان‌های فرهنگی و مردم‌نهاد اقدام به برگزاری هفته کتاب در استان کرده که نخستین دوره در سال 72 در اجرای فرامین مقام معظم رهبری با هدف توسعه نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور و تشویق اقشار مختلف مردم به کتاب‌خوانی برگزار شد./ج

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار