عظیم ایدی،
سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح دیروز(26 آذر) در این نشست اظهار کرد: هفته قرآن و عترت از تاریخ 5 تا 11 بهمن سال جاری در مرکز این استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۴۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 18 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، هفتمین نشست هماهنگی هفته قرآن و عترت در ایلام به‌ منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر برای برگزاری باشکوه این آیین در استان برگزار شد.

عظیم ایدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح دیروز(26 آذر) در این نشست اظهار کرد: هفته قرآن و عترت از تاریخ 5 تا 11 بهمن سال جاری در مرکز این استان برگزار می‌شود.

وی، تصریح کرد: هفته قرآن و عترت استان ایلام به همت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت اعضای شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی استان و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: جشنواره‌های قرآن و عترت در آیینه‌ شعر، ادبیات و فرهنگ‌عامه استان ایلام، جشنواره مکتوبات و انتشارات قرآنی (پایان‌نامه‌ها، انتشارات، مقالات، نشریات، فضای سایبری، کتاب)، جشنواره هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی با موضوعات قرآن و عترت، (عکس، طراحی، خوشنویسی، نقاشی)، جشنواره استانی هنرهای نمایشی با موضوع قرآن و عترت (ع) (تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای، نمایشنامه‌نویسی) و جشنواره استانی فیلم کوتاه ( مستند، داستانی ، پویانمایی ، فیلم‌نامه‌نویسی) در این هفته در استان برگزار می‌شود.

ایدی، با اشاره به اینکه پوستر و فراخوان‌های جشنواره‌های مختلف هفته قرآن و عترت در استان ایلام در سطح ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسات قرآنی، مساجد، مراکز فرهنگی، انجمن‌های فرهنگی و هنری استان توزیع‌شده است، افزود: مسابقات استانی تلاوت تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن کریم، مسابقه انشاءنویسی با موضوعات قرآن و عترت(ع)، یادواره شهدای قرآنی استان، نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و آموزشی با محوریت قرآن و عترت (ع) از دیگر بخش‌های هفته قرآن و عترت در استان خواهد بود.

وی، با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این هفته در استان، اظهار کرد: باهدف تعامل و بیشتر و پیشبرد فعالیت‌ها و اقدامات علمی و اجرایی در راستای برگزاری هفته قرآن و عترت در ایلام، هفتمین نشست این استان با حضور دبیر هفته و مسئول هماهنگی ستاد استانی برگزار شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: در این نشست کلیات برنامه‌های هفته قرآن و عترت ، عنوان  هفته و تقویم روزهای هفته و ریز فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق هفته با مشخص شدن مسئولان هر برنامه و تجلیل از برگزیده‌ها و افتتاحیه و اختتامیه بررسی شد.

گفتنی است، برگزاری هم‌زمان جشنواره‌های هفته در ایلام و شهرستان‌های تابعه از دیگر مسائلی بود که در این نشست موردبحث و بررسی قرار گرفت./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار