در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام؛
حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، صبح پنجشنبه(3 دی ماه) در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام، اظهار کرد: امیدواریم که سال آینده با حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانیم نمایشگاه کتاب استان را در فضایی بهتر به‌صورت کمی و کیفی برگزار کنیم.
کد خبر: ۱۵۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 26 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: نمایشگاه‌های سراسری کتاب فرصت مناسبی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به یار دیرین و مهربان انسان است.

حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، صبح پنجشنبه(3 دی ماه) در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام، اظهار کرد: امیدواریم که سال آینده با حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانیم نمایشگاه کتاب استان را در فضایی  بهتر به‌صورت کمی و کیفی برگزار کنیم.

وی، با تقدیر از همه‌کسانی که در برپایی نهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام تلاش کرده‌اند، افزود: نمایشگاه کتاب ایلام در شرایطی برگزار می‌شود که مجموعه مردم و مسئولان استان ازیک‌طرف زخم‌های سیل اخیر را بر تن دارند  و از طرف دیگر حدود یک ماه تمام همه مردم و مسئولان استان، مفتخر به نوکری زائران عتبات عالیات بوده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، یادآور شد: بل وجود حجم گسترده کار، مردم و مسئولان استان، کتاب و یار مهربان را فراموش نکرده‌اند و با همه محدودیت‌ها، یار مهربان را در آغوش گرفته‌اند و استقبال بسیاری خوبی از سوی اقشار مختلف مردم به‌ویژه اساتید دانشگاه، رسانه‌ها و مطبوعات و دانشجویان از برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته است.

کلانتری، بابیان اینکه کتاب غذای روح آدمی است، گفت: همه‌کسانی که در برگزاری نمایشگاه کتاب از ناشر تا بازدیدکننده مشارکت دارند، با عشق آمدند تا یار مهربان را در آغوش بگیرند و انتظار می‌رود که شاهد استقبال گسترده‌ای از سوی مردم استان از برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم.

وی، با اشاره به اینکه استاندار ایلام اهتمام ویژه‌ای در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب در استان داشته است، گفت:  انتظار می‌رود که حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در برگزاری چنین برنامه‌هایی را در سطح استان ایلام داشته باشیم و مجموعه استان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با اشاره به جایگاه کتاب در آیین و زندگی جامعه، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند زمینه دسترسی آسان و باقیمت کمتر به کتاب را برای آحاد جامعه فراهم کند و  این امر تأثیر به سزایی در رونق فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح جامعه خواهد داشت.

کلانتری، در پایان خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که کتاب در سبد فرهنگی خانوارها واردشده و به‌عنوان یک اصل مهم و اساسی در زندگی روزمره به آن توجه شود که به‌طورقطع موجب ارتقای سطح آگاهی، بینش و فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان ایلام با حضور دکتر صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی در محل اداره کل غله استان ایلام افتتاح شد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار