رئیس پلیس فتای ایلام؛
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه انتقام‌جویی خانوادگی، فضای مجازی را برای اتهام‌زنی و تهمت انتخاب کرده بود.
کد خبر: ۱۵۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 27 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه انتقام‌جویی خانوادگی، فضای مجازی را برای اتهام‌زنی و تهمت انتخاب کرده بود.

علی عباسی‌کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فردی با در دست داشتن شکواییه‌ای به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت اخیرا فردی گروهی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ تشکیل داده که اقدام به توهین، افترا و نشر اکاذیب علیه یکی از اقوام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پس از اظهارات شاکیه و پس از هماهنگی با مراجع قضایی و به دلیل حساسیت موضوع بررسی مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مسئول افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات فنی صورت گرفته توانستند عامل اصلی منتشر کننده مطالب را شناسایی و دستگیر کنند.

عباسی‌‌کسانی تصریح کرد: متهم پس از رویارویی با شواهد فنی به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی بیان کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: این فرد در بخشی از اعتراف خود گفت «در گذشته با خانواده‌ای از این قوم رابطه فامیلی داشته‌ام که اخیرا به علت اختلافات خانوادگی و نزاع و درگیری این روابط تیره شده و من نیز به خاطر اینکه از آنها انتقام بگیرم مطالبی علیه آنها در گروه واتس‌آپ منتشر کرده‌ام.»

عباسی‌کسانی به کاربران فضای سایبر هشدار داد که اینترنت و فضای سایبر را جهت حل فصل کردن و یا دامن زدن به اختلافات خانوادگی انتخاب نکنند چرا که به علت سریع و گسترده بودن آثار سوء مطالب قابل زدودن و حذف کردن نیست و ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد.

وی گفت: پلیس فتا در صورت مشاهده هر گونه مطالبی در این موارد برابر قانون جرایم رایانه‌ای برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام افزود: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش دهند یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-0841 تماس حاصل کنند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار