نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برگزاری هفته قرآن و عترت استان ایلام در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 02 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برگزاری هفته قرآن و عترت استان ایلام در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

این نشست، صبح امروز(12 دی) با حضور علی‌ محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست، اظهار کرد: برگزاری هفته قرآن و عترت در استان فرصت مناسبی در راستای توسعه و ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در بین اقشار مختلف است.

محمدنیاکان، بابیان اینکه برگزاری هفته قرآن و عترت در استان تمام اقشار جامعه را برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در بر خواهد گرفت، افزود: یکی از شاخص‌های این هفته برگزاری جشنواره‌های مختلف در رشته‌های فرهنگی و هنری متناسب با اقشار مختلف به‌ویژه اساتید دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان و فعالان قرآنی در این استان است.

وی، با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی استان در برگزاری این هفته در استان، یادآور شد: با توجه با ظرفیت‌های موجود در تبلیغات اسلامی، انتظار می‌رود که این نهاد حضوری گسترده در برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه فراخوان‌های این جشنواره در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی توزیع‌شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان، فرهیختگان، فعالان قرآنی و اقشار مختلف از برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام فتاحی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام، نیز در این نشست، با اشاره به‌ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان، اظهار کرد: ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی یکی از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری است که باید دستگاه‌های فرهنگی و دینی در این زمینه تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی، بابیان اینکه بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی با رویکرد توسعه فعالیت‌های قرآنی و آموزه‌ها و معارف قرآنی در سطح جامعه صورت می‌گیرد، ابراز کرد: سازمان تبلیغات ظرفیت‌های بسیار خوبی ازجمله مؤسسات قرآنی، هیئت‌های مذهبی و  روحانیون و طلاب در راستای برگزار هفته قرآن و عترت در این استان دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، با تأکید بر همکاری و تعامل همه‌جانبه این نهاد در برگزاری هفته قرآن و عترت در این استان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی در این زمینه، مسابقات قرآنی حضوری در رشته‌های قرائت و حفظ در این هفته با همکاری تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد برگزار می‌شود.

در این نشست با حضور عظیم ایدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اکبر حق نظری مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری باشکوه هفته قران و عترت در استان بحث و تبادل‌نظر شد./پ


منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار