مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام، گفت:
۸۰۰ خانوار زیر پوشش این نهاد در استان فاقد منزل مسکونی بوده و نیازمند حمایت هستند.
کد خبر: ۱۵۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷ 06 January 2016
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام، گفت: ۸۰۰ خانوار زیر پوشش این نهاد در استان فاقد منزل مسکونی بوده و نیازمند حمایت هستند.

ضیا رضایی، ظهر امروز (۱۵ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در ایلام، اظهار کرد: از مجموع این تعداد خانوار مددجوی امداد، ۸۶ درصد در مناطق شهری ساکن است که عمده آنها در شهر ایلام سکونت دارند.

وی، افزود: این نهاد طی سال های گذشته تاکنون ۳۲ هزار خدمت در حوزه مسکن در قالب احداث، تعمیرات کلی و جزیی، احداث آشپزخانه و سرویس بهداشتی را به مددجویان ارائه کرده ولی با این وجود همچنان این تعداد خانوار فاقد سرپناه هستند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام، یادآور شد: تعدادی از این خانواده ها به تازگی زیر پوشش چتر حمایتی این نهاد در آمده و تعدادی نیز خانوارهای یک نفره بوده اند که بر اساس قانون این نهاد، تامین مسکن برای خانوار یک نفره امکان پذیر نیست.

وی، گفت: این نهاد تا پایان امسال ارائه خدمات مسکن به یک هزار نیازمند این استان را در دستور کار دارد که این خدمات در حوزه احداث و تعمیر کلی و جزیی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری این استان است.

رضایی، ادامه داد: ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای کمیته امداد مرکز و بنیاد مسکن اختصاص یافته که بصورت کمک بلاعوض به مددجویان زیر پوشش پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای احداث مسکن به مددجویان ساکن در شهرها ۲۰۰ میلیون ریال و به مددجویان روستایی ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود، ضمن اینکه برای تعمیر مسکن مددجویان نیز تا سقف ۲۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد ایلام، با اشاره به بالا بودن هزینه مسکن، تامین این خدمت برای مددجویان را نیازمند همکاری و همیاری افراد خیر و نیکوکار دانست و خاطرنشان کرد: کمک های این نهاد به تنهایی جوابگوی ارائه خدمات مطلوب و گسترده به نیازمندان زیر پوشش نیست.

گفتنی است، ۶۲ هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند./پ

منبع: خبرگزاری شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار