مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندازی ایلام گفت: سلسله نشست های تخصصی ارتقای امنیت اجتماعی، ظرفیت ها، چالش ها و راهکارها در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۶۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 19 January 2016
 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندازی ایلام گفت: سلسله نشست های تخصصی ارتقای امنیت اجتماعی، ظرفیت ها، چالش ها و راهکارها در این استان برگزار می شود.

به گزارش تابناک ایلام:علی مهرعلیزاده روز سه شنبه در خصوص برگزاری نشست های تخصصی افزود: این نشست ها با عناوین مشارکت نهادمند مردمی و ارتقای امنیت اجتماعی، امنیت اجتماعی مبتنی بر رویکرد علمی در عرصه سیاست گذاری، رسانه و ارتقاء امنیت اجتماعی، آسیب های اجتماعی و امنیت اجتماعی و امنیت اجتماعی در عرصه مدیریت شهری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اجرای این سلسله نشست ها از هفته آینده با سخنرانی اساتید جامعه شناسی دانشگاه های استان برگزار می شود، اظهار کرد: نشست ویژه سرمایه اجتماعی، همدلی و همزبانی و امنیت اجتماعی نیز در قالب این سلسله نشست ها برگزار خواهد شد.
مهرعلیزاده اضافه کرد: در این سلسله نشست ها، فرمانداران، مدیران و کارشناسان حوزه های اجتماعی دستگاه های اجرایی، اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و صاحبنظران، ائمه جمعه و جماعات، مبلغان مذهبی، فعالان سازمان های مردم نهاد، اعضای شوراهای اسلامی و هیات های مذهبی و اصحاب رسانه و خبرنگاران حضور دارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام به میدان آوردن ظرفیت های مردمی را تنها راه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در دولت یازدهم تلاش می شود با ارتقاء سرمایه اجتماعی، آسیب های اجتماعی در استان کاهش یابد.
مهرعلیزاده افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید منعی در خصوص بررسی علمی آسیب های اجتماعی وجود ندارد و به عنوان سیاه نمایی تلقی نمی شود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت معلمان و دانشگاهیان بعنوان قشر دارای بزرگ ترین پایگاه اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی راهی جز گفت و گو و مذاکره با مردم به عنوان شهروندان کشور نداریم و باید فضا را برای مشارکت سازمان های مردم نهاد بازتر کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام یادآور شد: مردم باید وظایف خود را بدانند و با حقوق شهروندی آشنا باشند تا بتوانند با مسئولیت پذیری بالا مشکلات جامعه را حل کنند و برگزاری این سلسله نشست ها نیز در همین راستاست.
مهرعلیزاده با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های منحصر به فرد استان بویژه مناسبت های مذهبی و ملی و دیگر ظرفیت های مکانی و فرهنگی برای حضور در صحنه های اجتماعی، افزود: بدلیل خوب دیده نشدن مسائل و آسیب های اجتماعی، این مسائل زیر پوست جامعه مانده و وقت آن فرا رسیده است که با اعتماد به سرمایه اجتماعی و تقویت این نوع از سرمایه آسیب ها را از میان برداشت./ف
منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار