رئیس محیط زیست دره شهر از رها سازی یک بهله دلیجه درمنطقه حفاظت شده کبیر کوه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 27 January 2016
رئیس محیط زیست دره شهر از رها سازی یک بهله دلیجه درمنطقه حفاظت شده کبیر کوه این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛ "احمد ایمانی" رئیس محیط زیست دره شهردرخصوص رهاسازی یک بهله دلیجه درمنطقه حفاظت شده کبیرکوه گفت: این پرنده شکاری که ازناحیه بال دچار آسیب جزئی شده بود توسط یکی از شهروندان به محیط بانان این اداره در شهرستان تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: پرنده زخمی بعد از سه  روز نگهدار در این اداره و تغذیه مناسبت به دامان طبیعت و زیستگاه مورد علاقه اش واقع در منطقه حفاظت شده کبیرکوه رها سازی شد.

ایمانی با بیان اینکه  در سه ماهه گذشته این دومین مورد تیمار و رها سازی پرندگان شکاری در منطقه حفاظت شده کبیر کوه است، افزود: دلیجه ازراسته شاهین سانان تیره شاهینیان به نام علمی "Falco tinnunculus"  و نام لاتین "Kestrel"  شناخته می شود و از گونه پرندگان شکاری وحمایت شده می باشد. 

وی تصریح کرد: این پرنده که از گونه های حفاظت شده می با شد در مناطق باز، درخت زارها، حاشیه تالابها، صخره ها و روی تیرهای برق نزدیک شهر و روستا زندگی می کند.

 رئیس محیط زیست دره شهر با بیان اینکه مردم طبیعت دوست وحامی محیط زیست شهرستان در حفاظت از محیط زیست این اداره را یاری نمایند، خاطرنشان کرد: همشهریان محترم می توانند هرگونه تخلفات شکار و صیدو تخریب وتجاوز به محیط زیست را به شماره تلفنهای 35222636 و 35225280  اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان  گزارش نمایند./ف

منبع:آوای مهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار