فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: در نوروز 95 شاهد کاهش آسیب رساندن به طبیعت و درختان بلوط در سطح استان بودیم.
کد خبر: ۲۰۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 06 April 2016

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: در نوروز 95 شاهد کاهش آسیب رساندن به طبیعت و درختان بلوط در سطح استان بودیم.

 به گزارش تابناک ایلام،سرهنگ «غلامرضا فتحی» در خصوص این خبر اعلام کرد: در تعطیلات نوروز 95 با توجه به افزایش حضور مردم استان در دامن طبیعت اما شاهد کاهش آسیب رساندن به درختان بلوط و عرصه‌های طبیعی بودیم.

 وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات 16 گشت خودروی، 13 گشت موتوری و 25 گشت پیاده کار حفاظت و جلوگیری از تخریب درختان بلوط و عرصه‌های طبیعی در سطح استان را بر عهده داشتند، افزود: هیچ‌گونه دستگیری متخلفی در این ایام اتفاق نیفتاده است.

 فتحی ادامه داد: در ایام نوروز نایلون جمع‌آوری زباله در بین مردم توزیع شد و در برگشت برای جلوگیری از ریخت زباله‌ها در طبیعت با پر کردن آن تحویل گرفتیم.

 فرمانده یگان منابع طبیعی ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به نزولات آسمانی در استان و رویش بسیار خوب گیاهان در استان امسال نیازمند است که برای جلوگیری از آتش‌سوزی برنامه جدی و درست اندیشیده شود.

 وی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به‌تنهایی قادر به حفاظت کامل از عرصه‌های طبیعی استان نیست، تصریح کرد: طبیعت متعلق به مردم است لذا آسیب رساند به آن درواقع آسیب به خود وارد می‌شود.

 فتحی با اشاره به اینکه بدون تعارف با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: امسال با تمام توان برای جلوگیری از آتش‌سوزی پای‌کار هستیم اما باید با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق استان امکانات و تجهیزات اطفاء حریق بیشتری به ایلام اختصاص پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار