آیین بدرقه کاروان های اعزامی استان ایلام به حرم مطهر امام خمینی (ره) برای شرکت در بیست و هفتیمن سالگرد ارتحال بنیانگزار انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 02 June 2016

آیین بدرقه کاروان های اعزامی استان ایلام به حرم مطهر امام خمینی (ره) برای شرکت در بیست و هفتیمن سالگرد ارتحال بنیانگزار انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام؛معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در حاشیه این آیین اظهار کرد: کاروان های اعزامی این استان بالغ بر یک هزار و 700 نفر هستند که در قالب 40 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر اعزام می شوند.

سرهنگ جمال شاه کرمی افزود: این کاروان ها شامل اقشار مختلف کارگری، کارمندی، ورزشکاران و مردم محلات هستند که با هماهنگی سپاه و ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) به این سفر معنوی زیارتی می روند.

وی تاکید کرد: بالغ بر 10 گروه پزشکی درمانی نیز کاروان های استان ایلام را در در طول سفر همراهی می کنند و با همکاری پلیس تمهیدات لازم برای تامین امنیت این کاروان ها نیز اندیشیده شده و اکیپ هایی از پلیس راهور با این کاروان ها رهسپار حرم امام (ره) می شوند.

سرهنگ شاه کرمی یادآور شد: در طول سفر توزیع اقلام فرهنگی و معنوی بین زائران، برگزاری نماز جماعت بین راهی و دیگر برنامه های فرهنگی برای آنها اجرا می شود و همچنین امکانات اسکان و تغذیه این زائران فراهم شده است.

وی گفت: کاروان های هر شهرستان تابه استان ایلام نیز صبح امروز به صورت مستقیم به حرم امام راحل اعزام می شوند و بنابر هماهنگی های انجام شده با سپاه شهرستان رباط کریم، همه کاروان های اعزامی استان ایلام پیش از شروع آیین های سوگواری ارتحال امام در این شهرستان اسکان داده می شوند.

وی اضافه کرد: پس از تجمع همه کاروان های استان ایلام در منطقه رباط کریم، اتوبوس ها به صورت منسجم و یکپارچه در قالب کاروان های اعزامی استان وارد حرم مطهر شده و به سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب گوش می دهند.

وی افزود: اتوبوس های حامل زائران استان ایلام عصر فردا و پس از پایان آیین های ارتحال و سوگواری تهران را به مقصد ایلام ترک می کنند.

** اعزام 100 نفر از بسیجیان مهران به مرقد امام راحل (ره)

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهران گفت: 100 نفر از خواهران و برادران بسیجی این شهرستان در قالب کاروان زیارتی به منظور شرکت در آیین های سالگرد ارتحال امام راحل (ره) عازم تهران شدند.

سرگرد پاسدار روح الله جاویدان اظهار کرد: اعزام کاروان زیارتی مهران به مرقد امام خمینی (ره) با استفاده از دو دستگاه اتوبوس و با بدرقه قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی از مقابل سپاه ناحیه این شهرستان انجام شد.

وی افزود: مدت زمان اعزام کاروان زیارتی شهرستان مهران به مرقد مطهر امام (ره) سه روز است.
فرمانده سپاه ناحیه مهران یادآور شد: شرکت در نماز جماعت، توزیع بسته های فرهنگی در میان زائران، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه های کاروان اعزامی زیارتی این شهرستان به مرقد بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

جاویدان از همکاری فرمانداری، ادارات، بخشداران و دهیاران برای پشتیبانی اعزام این کاروان قدردانی کرد.

شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار