رئیس حج و زیارت استان ایلام:
رئیس حج و زیارت استان ایلام گفت:باید در برگزاری مناسک حج شئونات اسلامی، احترام به حاجیان، امنیت و سلامت زائران باید حفظ شود که متاسفانه در آیین حج سال گذشته این موارد آشکارا از سوی آل سعود نادیده گرفته شد و این رژیم به بروز حوادث مختلف بی کفایتی خود در برگزاری حج را به همگان اثبات کرد.
کد خبر: ۲۹۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 05 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛غلامرضاممیز  اظهار کرد: در حوادث حج سال گذشته که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از حاجیان شد، از میان کشورهای حادثه دیده، تنها کشور جمهوری اسلامی ایران بود که با پیگیری مستمر توانست پیکر شهدای خود را با احترام زیاد به کشور بازگرداند.

وی افزود: با برخورد قاطع و جدی رهبری انقلاب و پیگیری های مجدانه مسئولان ایرانی رژیم عربستان از مواضع غیر اصولی خود در قبال تحویل پیکرجان باختگان ایرانی حادثه کوتاه آمد و مجبور به همکاری با مسئولان کشورمان در خصوص تحویل اجساد اتباع ایرانی شد.

ممیز یادآور شد: برخورد رژیم عربستان با مهمانان خانه خدا و زائران سرزمین وحی الهی غیر اصولی و انسانی است و این حریم امن به منطقه ای ناامن و محلی برای سیاست های خودسرانه عربستان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: باید در برگزاری مناسک حج شئونات اسلامی، احترام به حاجیان، امنیت و سلامت زائران باید حفظ شود که متاسفانه در آیین حج سال گذشته این موارد آشکارا از سوی آل سعود نادیده گرفته شد و این رژیم به بروز حوادث مختلف بی کفایتی خود در برگزاری حج را به همگان اثبات کرد.

در حادثه منا بیش از 450نفر از حاجیان ایرانی جان خود را از دست دادند و 39 نفر از شهدای ایرانی این فاجعه به خواست خانواده خود متوفا در عربستان دفن شدند و سایر اجساد به کشور بازگردانده شدند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار