رییس اتحادیه صادر کنندگان استان ایلام اعلام کرد:
رییس اتحادیه صادرکنندگان استان ایلام، با برشمردن مشکلات تجار ایلامی گفت: تجار و صادر کنندگان ایلامی با مشکلات تعرفه‌های بالای گمرکی ونداشتن ویزای تجاری دست به گریبان هستند.
کد خبر: ۳۴۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 21 December 2016

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان ایلام، با برشمردن مشکلات تجار ایلامی گفت: تجار و صادر کنندگان ایلامی با مشکلات تعرفه‌های بالای گمرکی ونداشتن ویزای تجاری دست به گریبان هستند.

به گزارش تابناک ایلام، «فرج‌اله امیدی» در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان ایلام در سال 94، اظهار کرد: اختصاص یک روز در تقویم رسمی کشورمان به نام روز صادرات نشان از اهمیت صادرات دارد و باید به این نکته توجه داشت که افزایش صادرات یکی از شاخصه‌های اصلی اقتصادمقاومتی است.

وی با بیان اهمیت مقوله صادرات در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تسهیل و روان‌سازی و توسعه زیرساخت‌‎های لازم در حوزه صادرات از جمله نکاتی هستند که باید مدنظر باشند و دولت نیز باید زیرساخت‌ها را برای بخش خصوصی فراهم کند.

رییس اتحادیه صادر کنندگان استان ایلام با اشاره به مشکلات زیرساخت‌ها در مرز بین‌المللی مهران اضافه کرد: زیرساخت‌ها در مرز بین‌المللی مهران از سال 82 برای بازارچه در نظر گرفته شده است وزیرساخت‌های موجود در مرز مهران باید توسعه یابند که البته با اعتبارات قطره چکانی استان امکان پذیر نیست.

امیدی مرز مهران را یکی از بهترین مرزهای غربی کشور اعلام و عنوان کرد: روان‌سازی و تسهیل در حوزه صادرات باید هم در داخل و هم از سوی طرف عراقی صورت گیرد و این مهم مستلزم برطرف کردن موانع صادراتی است.

وی ادامه داد: 17 ارگان در فرآیند صادرات مشارکت دارند که باید در قالب یک ارگان فعالیت شود تا تجار بدانند باید به چه کسی مراجعه کنند.

رییس اتحادیه صادر کنندگان استان ایلام با اشاره به یکسان سازی تعرفه‌های گمرکی اظهار کرد: در مرزهای مختلف کشور تعرفه‌های متفاوتی وجود دارد که مرز مهران بالاترین تعرفه را نسبت به سایر مرزها دارد و این موضوع مشکلاتی را برای تجار ایلامی ایجاد کرده است.

امیدی با بیان اینکه پرداخت جوایز صادراتی سال‌های 88 و 89 می‌تواند نقش مهمی در تشویق و ادامه روند کاری تجار استان داشته باشد، عنوان کرد: کشور عراق از شریک اول به سوم ما تبدیل شده و در بسیاری از موارد تعرفه‌های تجاری را به صورت سلیقه‌ای تغییر و یا افزایش می‌دهد که باید با دیپلماسی اقتصادی، تعرفه‌های ترجیحی را منعقد کرده تا روند کار تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ویزای تجار ما به صورت زیارتی صادر می‌شود که برای سفر به برخی از استان‌های عراق مشکل ساز شده است، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر آهنگ توسعه صادرات را کند شده سرعت ببخشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار