معاون استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: بازار کار استان ایلام به شدت نیازمند تخصص است.
کد خبر: ۵۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 22 June 2015
حشمت عسگری در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام که با ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: موضوعی که اغلب از ذهن والدین به دور می ماند ضرورت داشتن تخصص در بازار کار است، حتی یک پزشک فاقد کارایی و یا یک مهندس کم سواد نیز در جستجوی کار دچار مشکل می شود.

وی افزود: در واقع علاقه مندی در رشته خاص موتور محرکی برای طی کردن مراحل دست یابی به تخصص بوده و می توانددر تامین آینده شغلی نقش ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری ایلام با تاکید بر همکاری و همیاری همه دستگاه ها برای ایجاد انگیزه در دانش آموز برای انتخاب رشته تحصیلی گفت: برنامه ریزان مدیران و تصمیم سازان باید تلاش نمایند با کمک اولیاء دانش آموزان دربهترین شرایط بر اساس توانایی و علاقه خود نسبت به انتخاب رشته برای اینده تصمیم بگیرند، زیرا شغل در زندگی هر فرد بسیار تعیین کننده است و یک اشتباه می تواند به  بحرانی اجتماعی تبدیل شود و در آینده یک خانواده را تهدید کند.

وی خواستار تشکیل کمیته ای در ذیل شورای اموزش و پرورش برای تجزیه و تحلیل مسائل کارشناسی شد و گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی در این زمینه می تواند تا علاوه بر دانش آموز، اولیاء، مدرسه و اجتماع را توجیه کند تا با نگاهی سیستماتیک انتخاب درستی را پیش روی دانش آموز قرار دهند.

آینده استان ایلام به سمت صنعتی شدن می رود

معاون امور عمرانی استاندار نیز در این نشست اظهار داشت: اینده استان ایلام به سمت صنعتی شدن می رود، بنابراین ضروری است تا باتوجه به گسترش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان رشته های آموزشی با امکان سنجی شغل های اینده توسعه یابد تا با رویکردی علمی و تاثیر گذار بتوان معضلات بیکاری در آینده را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات ما در سطح کشور عدم تامین نیروی انسانی در بازار کار است گفت: ایلام در حال توسعه، بیشتر از همیشه نیازمند جذب نیروهای بومی و توسعه تحصیلات در رشته های کارو دانش، فنی و حرفه ای، ریاضی و توازن بین رشته های علوم تجربی و انسانی است .

مهندس پولادی  با تاکید بر عدم وجود تکنسین در رشته های فنی و مهندسی  و کارو دانش بر اساس  نیاز استان از وارداتی بودن تکنسین غیر بومی انتقاد کرد و خوستار توسعه رشته ها بر اساس نیاز بازار کار استان شد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تکنسین قالب بندی یا نقشه برداری در استان وجود ندارد این در حالیست که نیروی مورد نیاز از خارج استان وارد می شود و ظرفیت های استخدامی بومی استان را پر می کند

معاون استاندار ایلام عنوان کرد: چشم و هم چشمی خانواده ها در تحصیل فرزندان و پزشک شدن سب شکل گیری رقابتی کاذب بین اولیاء شده که  دانش آموزان شده را برخلاف میل باطنی به تحصیل در علوم تجربی مجبور می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار