مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام بیشترین پرونده های ارجاعی به این اداره کل را مربوط به گران فروشی اعلام کرد و گفت: از ششم تیر ماه سال گذشته تاکنون بیشترین میزان تخلفات با 34 درصد مربوط به این تخلف بوده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 27 June 2015
به گزارش تابناک ایلام،نعمت الله بیرانوند روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: پس از گران فروشی عمده تخلف ارجاعی به این اداره کل عدم درج قیمت، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، امتناع از عرضه کالا و نداشتن پروانه کسب بوده است.

وی رسیدگی به پرونده های کالا و خدمات، قاچاق و ارز و موضوعات و تخلفات بهداشتی در اماکن، اصناف و کارخانجات را از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان بر شمرد و افزود: از ششم تیر سال گذشته تا کنون در خصوص پرونده های ملی و مهم در زمینه قاچاق کالا و ارز پنج پرونده و در زمینه کالا و خدمات 11 فقره رسیدگی و مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت یاد شده(شش تیرماه سال گذشته تاکنون) 182پرونده بهداشت و درمان، 482 پرونده قاچاق و پنج هزار و 280 فقره پرونده کالا و خدمات در این اداره کل رسیدگی و مختومه شده است.

بیرانوند ادامه داد: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی است نه بازرسی، که در این خصوص باید گفت که این سازمان با حضور میدانی خود در جهت جلب رضایت مردم و کمک به شبکه بازرسی بحث گشت های مشترک را علاوه بر انجام وظایف قانونی خود با جدیت دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد تعزیرات حکومتی پیشگیری از تخلفات و کیفیت بخشیدن به نظارت ها است، افزود: استان ایلام در سال گذشته از لحاظ ورودی پرونده ها به این اداره کل کمترین میزان را داشته است.

وی بیشترین رقم پرونده تخلف ارجاعی به این اداره کل را 180 هزار دلار مربوط به قاچاق(دلار) اعلام کرد و گفت: قاچاق 180 راس احشام از کشور همسایه عراق در سال گذشته نمونه دیگر از بیشترین نوع تخلف ارجاعی به این اداره کل بوده که هر دو پرونده در حال رسیدگی و اجرای حکم هستند.

وی میانگین رسیدگی پرونده ها در بحث کالا و خدمات را سه روز، قاچاق کالا و ارز 10 روز و بهداشت ، دارو و دامپزشکی را شش روز اعلام کرد و گفت: این میزان رسیدگی به میانگین های سازمانی بسیار نزدیک است.

بیرانوند در ادامه از طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: گشت‎های نظارتی در راستای افزایش تقاضای عمومی در ماه مبارک رمضان برای تهیه انواع مواد غذایی به منظور پیشگیری از هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات فعال شده و تا پایان ماه مبارک این طرح ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار