مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام از سفر سه روزه 25 جامعه شناس، اقتصاددان و روان شناس برجسته کشور و از استادان دانشگاه تهران به این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 06 October 2015
 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام از سفر سه روزه 25 جامعه شناس، اقتصاددان و روان شناس برجسته کشور و از استادان دانشگاه تهران به این استان خبر داد.
علی مهرعلیزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این سفر با هدف بهره گیری از توان و ظرفیت علمی دانشگاه های کشور در حوزه های مختلف بخصوص حوزه اجتماعی انجام می شود.
وی اظهار کرد: این جامعه شناسان عضو مراکز پژوهشی و تحقیقاتی معتبر، مهم و همچنین مراکز اجرایی کشور هستند و از مراتب علمی بالایی برخوردارند بنابراین تلاش می شود موضوع تعدادی از پایان نامه ها و پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی این افراد به سمت مسایل اجتماعی این استان سوق داده شود.
مهرعلیزاده افزود: این سفر مقدمه انجام مراودات علمی و رفت و آمدهای دو طرفه خواهد بود و باید استادان دانشگاه های استان نیز در این زمینه فعال شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: سفر این تعداد جامعه شناس برجسته کشور برای نخستین بار و به صورت داوطلبانه انجام می شود تا موضوعات اجتماعی استان از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
به گفته وی، این استادان دارای تخصص های مختلف توسعه، روستایی، شهری، فقر و غیره بوده و به تناسب تخصص خود از نزدیک وضعیت مناطق مختلف استان را مشاهده و بررسی می کنند.
وی ادامه داد: روز پنجشنبه هفته جاری نشست مشترکی با حضور استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه اجتماعی و استادان دانشگاه های ایلام با این جامعه شناسان برجسته کشور بمنظور بررسی مشاهدات انجام شده و نیز ارایه نظرها و پیشنهادها برگزار می شود.
وی تاکید کرد: اساتید برجسته دانشکده های علوم اجتماعی، اقتصاد و روان شناسی دانشگاه تهران فردا چهارشنبه وارد ایلام شده و برنامه های آنها بمدت سه روز کاری تا جمعه 17 مهر ادامه دارد.
مهرعلیزاده یادآور شد: پیش از این به منظور بهره گیری از ظرفیت های علمی در حوزه اجتماعی استان، اتاق فکر اجتماعی و شورای مهار، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با عضویت استادان و صاحبنظران دانشگاهی و پژوهشگران برجسته راه اندازی شده بود.
استان ایلام در غربی ترین نقطه کشور با 585 هزار نفر جمعیت همانند بسیاری از مناطق دیگر کشور با آسیب های اجتماعی متعددی روبروست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار