رییس دانشگاه ایلام:
رییس دانشگاه ایلام گفت: فرهنگ سازی، تعمیق باورها و آماده کردن جامعه برای پذیرش دیدگاه های علمی از مهمترین وظایف دانشگاه است که تا کنون در این زمینه موفق عمل نشده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 26 October 2015

به گزارش تابناک ایلام،  رییس دانشگاه ایلام گفت: فرهنگ سازی، تعمیق باورها و آماده کردن جامعه برای پذیرش دیدگاه های علمی از مهمترین وظایف دانشگاه است که تا کنون در این زمینه موفق عمل نشده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، محمد علی اکبری در شورای راهبردی ستاد بزرگداشت روز جهانی معماری و شهرسازی استان ایلام افزود: دانشگاه باید وظیفه خود را نسبت به جامعه ایفا کند و این وظیفه بیش از برگزاری کلاس درس و اعطای مدرک تحصیلی است.
وی با بیان اینکه فلسفه نام گذاری ها ایجاد حساسیت است و باید متناسب با این حساسیت ها، اقداماتی برای بهتر شدن اوضاع انجام شود، ادامه داد: معماری و شهرسازی بخشی از زندگی ماست و چه بسا برخی رفتارهایی که ما در جوامع داریم ناشی از تحمیل شرایط محیطی است.
رییس دانشگاه ایلام گفت: رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه ها سال های زیادی است که راه اندازی شده است اما بجز برخی موارد خاص معماری که نشان دهنده وجود قابلیت و توانایی ذاتی است، مجموعه معماری و شهرسازی مورد رضایت نیست.
علی اکبری افزود: در دنیا بحث هویت یکی از مقولات مهم است و در مواقعی حتی نمای خانه ها به سلیقه صاحب خانه نیست تا هماهنگی لازم حفظ شود.
وی با بیان اینکه در راستای ماموریتی که به دانشگاه محول شده، دبیر ستاد گرامیداشت روز جهانی معماری و شهرسازی استان ایلام منصوب شده است، ادامه داد: بدون همکاری و مشارکت همه انجام هر کاری در این زمینه ممکن نیست.
وی ابراز امیدواری کرد: به بهانه این روز، حساسیت بخش های مرتبط در خصوص توجه به معماری و شهرسازی ارتقا یابد و همه با هم افزایی به معماری و شهرسازی استان کمک کنیم.
17 آبانماه به عنوان روز جهانی شهرسازی نامگذاری شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار