رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت:
حوادث 13 آبان در سال‌های 1343، 1357 و 1358 هرکدام تأثیرات شگرفی در پیروزی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان نماد استکبارستیزی داشته‌اند.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 02 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: حوادث 13 آبان در سال‌های 1343، 1357 و 1358 هرکدام تأثیرات شگرفی در پیروزی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان نماد استکبارستیزی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی چراغی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: 13 آبان به‌عنوان یکی از روزهای تاریخی و تأثیرگذار در نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی همواره در اذهان مطرح بوده و در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نیز به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که در این روز تاریخ‌ساز و ماندگار حوادثی هم‌چون تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در سال 43، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 رخ داد که هرکدام تأثیری بسزا در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشت، امروز آمریکای جهانخوار به‌عنوان نماد استکبار با یارگیری در نقاط مختلف جهان به‌ویژه منطقه خاورمیانه سعی در ایجاد تزلزل در ارکان دولت‌های مسلمان به‌ویژه ایران اسلامی داشته و دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: جهانیان در طول سال‌های گذشته شاهد جنایت‌های متعدد و ظالمانه آمریکا و ایادی مزدورش بوده و با شعارهای توخالی و بی‌اساس از جمله دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم انواع جنایات را مرتکب می‌شود در حالی‌که خود استکبار مظهر و آینه تمام نمای ویژگی‌های ضد بشری است.

چراغی‌پور ادامه داد: استکبار جهانی در مقابله با ایران اسلامی کارنامه سیاهی دارد و در طول سال‌های سپری شده از عمر انقلاب از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ارکان این نظام و فاصله انداختن میان ملت و نظام کوتاهی نکرده‌اند، چون انقلاب اسلامی ایران خار چشم استکبار جهانی بوده و همواره در مبارزه با آن پرچم‌دار دیگر کشورهای مبارز و آزادی‌خواه محسوب شده و می‌شود.

وی با بیان این‌که امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار داشته و این سرافرازی و افتخار را مرهون حق‌طلبی و اعتقاد راسخ ملت به آرمان‌های نظام و تبعیت بی‌چون‌وچرا از ولایت‌فقیه می‌داند، تصریح کرد: در این میان حضور همیشگی ملت در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی یکی از عوامل اقتدار نظام بوده و بی‌تردید ملت ایران با درک شرایط حساس کنونی نظام و تحولات اخیر راهپیمایی 13 آبان امسال را باشکوهی مثال‌زدنی برگزار کرده و برگ زرین دیگری را در تاریخ رقم می‌زنند که در این میان دانش‌آموزان آینده‌ساز مملکت و نسل جوان و نوجوان جامعه نیز باید با حضور پرشور و فعال خود در برگزاری این مراسم نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: ستاد گرامی‌داشت یوم‌الله 13 آبان فعالیت‌های خود در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین‌های گرامی‌داشت این روز تاریخی و ماندگار از هفته‌های قبل آغاز کرده و با تشکیل جلسات متعدد سعی در اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور برگزاری هر چه باشکوه این روز بزرگ داشته است.

چراغی‌پور توجه ویژه به مسأله نفوذ استکبار به‌عنوان هدف محوری آمریکا علیه ایران، اثبات مستکبر بودن آمریکا از طریق معرفی جنایت‌های آمریکا به ملت ایران و جهان اسلام، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، استفاده حداکثری از ظرفیت هنر در مقابله با استکبار و استفاده حداکثری از اقشار اثرگذار و زمینه‌سازی سازماندهی حضور و تظاهرات عظیم ملت بیدار و آگاه و استکبارستیز در این مراسم را رویکردهای محوری مراسم برشمرد.

وی از تشکیل 10 کمیته تخصصی شامل اجرایی مراسم، تبلیغات و فضاسازی شهری، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دانشجویی، پشتیبانی، دانش‌آموزی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی، طلاب و روحانیون و هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: بیش از 15 هزار اقلام تبلیغی ویژه راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان شامل پوستر، تراکت، کارتن پلاست، پرچم، پیشانی‌بند و ... نیز توسط این ستاد در سطح استان توزیع‌شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از برگزاری مراسم راهپیمایی 13 آبان در ساعت 9 صبح این روز در سطح مناطق مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: این مراسم در مرکز استان از مسیر میدان 22 بهمن - خیابان آیت‌الله حیدری - چهارراه رسالت تا میدان شهید کشوری برگزار می‌شود.

چراغی‌پور خاطرنشان کرد: سخنران مراسم حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام خواهد بود./ج

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار