مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: طی مهر امسال میزان اهدای خون در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 04 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: طی مهر امسال میزان اهدای خون در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد رشد داشته است.
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون گزارش داد، دکتر بشیر حاجی بیگی افزود: مهر امسال استانهای آذربایجان غربی با بیش از 47 درصد رشد آمار اهدای خون، استان قزوین با نزدیک به 42 درصد رشد و استان کردستان با بیش از 37 درصد رشد نسبت به مهر پارسال 3 استان برتر در زمینه اهدای خون بوده اند.
وی اظهار داشت: طی هفت ماه گذشته سال 1394 نسبت به مدت مشابه سال 93 انتقال خون کشور شاهد رشد دو و چهاردهم درصدی اهدای خون بود.
حاجی بیگی گفت: طی این هفت ماه استانهای خراسان شمالی و البرز و مرکزی 3 استان برتر در رشد اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال بودند.
مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون اظهار داشت: در این هفت ماه یک میلیون و 500 هزار و 267 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و 235 هزار و 290 نفر موفق به اهدای خون شده اند.
وی همچنین افزود: استانهای برتر در زمینه اهدای خون بانوان طی این مدت، استانهای لرستان با بیش از 9 درصد ، استان ایلام با نزدیک به 9 درصد و استان مرکزی با 7 و نیم درصد بودند.
سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: در 7 ماه امسال دو میلیون و 151هزار و 478 واحد خون و فرآورده های آن به مراکز بیمارستانی و درمانی کشور ارسال شده است که از این تعداد یک میلیون و 154 هزار و 367 واحد گلبول قرمز فشرده، 432 هزار و235 واحد پلاسما و 564 هزار و 876 واحد پلاکت بوده است./پ


منبع: واحد مرکزی خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار