سخنگوی شورای شهر:
استان ایلام فاقد طرح مطالعاتی در خصوص پهنه بندی سیل است، بنابراین ضرورت دارد برای جلوگیری از حوادث ناگوار مشابه در آینده انجام این امر مهم در دستور کار ستاد بحران استان قرار گیرد
کد خبر: ۱۲۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 05 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، سخنگوی شورای شهر ایلام گفت: استان ایلام فاقد طرح مطالعاتی در خصوص پهنه بندی سیل است، بنابراین ضرورت دارد برای جلوگیری از حوادث ناگوار مشابه در آینده انجام این امر مهم در دستور کار ستاد بحران استان قرار گیرد.

«مظفر میرزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ،منطقه ایلام، اظهار کرد: بیشترین میزان خسارت سیل در مناطق اطراف سیل‌بندها بوقوع پیوست که این امر نشانگر این است که سیل بندهای شهر ایلام از نظر ساخت  و رعایت اصول علمی و مهندسی دارای اشکالات جدی هستند.

وی گفت: استان ایلام فاقد طرح مطالعاتی در خصوص پهنه بندی سیل است و پس از فروکش کردن بحران ضرورت دارد که برای جلوگیری از حوادث ناگوار مشابه در آینده انجام این امر مهم در دستور کار ستاد بحران استان قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر ایلام با ضروری خواندن پاسخگویی مجریان و طراحان و مشاوران طرح تفصیلی ، تصریح کرد : در طرح تفصیلی از سیل بندهایی که با دال پوشانده شده اند به عنوان خیابان استفاده شده است و الان که این اقدام باعث ایجاد خسارت‌های سنگین برای مردم شده و طبق قانون مشاور، مجری و ناظر طرح تفصیلی باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

میرزاد تأکید کرد : بر اساس قوانین موجود هر گونه ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها تا فاصله ی  17 و نیم متری ممنوع استو این در حالی است که این قانون در شهر ایلام نادیده گرفته شده و در برخی مناطق در مسیر سیل بندها و کناره‌های آنها ساخت و ساز صورت گرفته است که این امر نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی همچنین در خصوص نحوه یپرداخت خسارت به سیل زدگان خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز ایلامی که متحمل خسارت ناشی از سیل شدند حتما به  حقوق خود می‌رسند و در این خصوص عجله نکنند.

میرزاد ادامه داد: سیل زدگان با مراجعه به ستاد بازسازی و ثبت اطلاعات و ارایه گزارش می‌توانند درخواست خود مبنی بر جبران خسارت را پیگیری کنند و حتما ارزیابی‌های بنیاد مسکن نیز پس از بازدید از منازل آسیب دیده به ستاد بحران گزارش خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان آسیب دیده برای جبران خسارت خود به سازمان صنعت و معدن و تجارت مراجعه کنند، گفت: بازاریان همچنین از طریق اتحادیه  و صنف خود می‌توانند خسارت‌های خود را پیگیری کنند.

میرزاد همچنین با تشکر از بردباری مردم ایلام  گفت: شهروندان ایلامی آسیب دیده از سیل همانند دوران دفاع مقدس بدون اینکه بار اضافی برای دولت و نظام داشته باشند از اردوگاه های ایجاد شده استفاده نکرده و در منزل اقوام و بستگان خود سکنی گزیده‌اند.

سخنگوی شورای شهر ایلام با اشاره  به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران در روزهای پنج شنبه و جمعه از شهروندان خواست از تردد های غیرضروری خودداری کنند تا با همدلی و همکاری مردم و مسولان بدون هیچ آسیب و تلفات انسانی این دو روز پرباران را پشت سر بگذاریم./پ


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار