استاندارایلام:
استاندار ایلام خواستار همکاری و همیاری همه استان های کشور در امر خدمات رسانی به زوار امام حسین (ع) شد و گفت: بحث اربعین یک موضوع بین المللی و فراملی است.
کد خبر: ۱۲۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 07 November 2015
به گزارش تابناک ایلام ، محمدرضا مروارید روز جمعه در دیدار استاندار و مسئولان استان مرکزی اظهار کرد: مرز بین امللی مهران بعنوان امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشورمان به عتبات عالیات شناخته شده و در ایام مذهبی سال از جمله اربعین میزبان صدها هزار زوار است.
وی افزود: با توجه به زیرساخت های مهران و حجم زیاد زائران در تردد از این مرز بین المللی، سال گذشته توانستیم این سیل عظیم جمعیت را بخوبی مدیریت کنیم.
مروارید ادامه داد: با توجه به پیش بینی های بعمل آمده امسال تردد زوار از مرز مهران بیشتر از سال گذشته خواهد بود، بنابراین رسیدگی به حجم بسیار زیاد تردد زائران از استان نیازمند همکاری و تلاش همه دستگاه های اجرایی، بهره گیری از ظرفیت های ملی و سایر استان هاست که این امر خدمات رسانی به زوار را افزایش می دهد.
وی به بحث سلامت و خدمات رسانی بعنوان دو مولفه مهم در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: مسائل بهداشتی در این ایام باید در اولویت قرار گیرد و خدمات رسانی به زوار در مهران و پایانه مرزی نیز ضررورتی مهم تلقی می شود.
استاندار ایلام از اهتمام ویژه استاندار اراک و هیات همراه در امر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران تقدیر کرد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید هماهنگی های لازم را با مسئولان سایر استان ها انجام دهند تا از ظرفیت ها و امکانات آنان برای حضور در ایلام و خدمات رسانی به زائران استفاده شود.
مروارید تاکید کرد: استفاده از توان و ظرفیت مردمی برای کمک به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است و نباید از این سرمایه برای پیشبرد امور غفلت کرد.
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم با برگزاری باشکوه آیین راهپیمایی اربعین حسینی اقتدار و اتحاد جهان اسلام را بیش از پیش در منطقه بحران زده خاورمیانه به نمایش بگذاریم.
هیاتی متشکل از مسئولان استان مرکزی به ریاست محمود زمانی قمی استاندار اراک به منظور مشارکت در زمینه پذیرایی و خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران به استان ایلام سفر کردند.
در سفر این هیات قرار است در خصوص مشارکت استان مرکزی در زمینه احداث بیمارستان صحرایی، پارکینگ و اختصاص یکسری ماشین های سنگین مخصوص حمل زباله و عملیات آتش نشانی، جرثقیل و تانکر آب در ایام اربعین و در شهرستان مهران با مسئولان استان ایلام بحث و تبادل نظر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار