دبیر ستاد اربعین حسینی گفت:
تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر به صورت قانونی از مرز عبور کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 30 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، دبیر ستاد اربعین حسینی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر به صورت قانونی از مرز عبور کرده‌اند و با اعلام سفارت عراق یک میلیون و 550 هزار ویزا صادر شده که انتظار می رود مابقی زائران نیز امشب راهی عراق شوند.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد، مجید آقابابایی پس از نشست نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اربعین در وزارت کشور با اشاره به برخی مشکلات امروز صبح در عبور و مرور و بسته شدن مرزها افزود: در مرز مهران برخلاف پیش بینی ها حجم عظیمی از زائران در این شهر تجمع کردند که تقریبا شهر قفل شده بود و ما مجبور شدیم از استان‌های هم‌جوار ایلام و شهرهای اطراف مهران در برخی راه‌ها از مناطقی مانند ملک شاهی، دهلران و ایلام محدودیت ایجاد کنیم تا شرایط به وضع عادی بازگردد .
وی درباره شرایط کنونی شهر مهران گفت: پایش بالگردها نشان می دهد که اوضاع اکنون در مهران عادی است .
دبیر ستاد اربعین حسینی با اشاره به شروع موج ورود زائران اربعین حسینی به کشور گفت: از دیشب ورود گروهی از زائران به کشور آغاز شده است و این ورود امروز بیشتر بود و انتظار داریم از فردا این تعداد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از عزیزان قانون را رعایت نکردند، گفت: کسانی که به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده اند باید سند هویتی داشته باشند و اگر نداشته باشند باید کاملا مشخص شود که این افراد از مرز خارج شده اند و به طور قطع نیروهای امنیتی چتر خود را در این زمینه گسترش خواهند داد .
دبیر ستاد اربعین حسینی افزود: تاکنون مورد امنیتی، بیماری واگیردار و تصادفات حاد جاده ای گزارش نشده است و امیدواریم با توجهی که زائران محترم هنگام بازگشت خواهند کرد، هیچ مشکلی پیش نیاید./پ

منبع: واحد مرکزی خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار