استاندار ایلام
استاندار ایلام با بیان اینکه این همایش یک کار ملی و اثرگذار است ابراز داشت: محورهای همایش شامل مبانی مفهومی و فلسفی اعتدال، اعتدال و نظام فرهنگی، اعتدال و نظام اجتماعی، اعتدال و نظام سیاسی، اعتدال و نظام اقتصادی است.
کد خبر: ۱۴۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 14 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام گفت: همایش ملی گفتمان اعتدال پلی برای ارتقاء فرهنگ گفتگو در جامعه است.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور گزارش داد: محمدرضا مروارید در نشست شورای راهبردی اعتدال استان اظهار داشت: همایش ملی " گفتمان اعتدال" روز چهارشنبه 25و 26 آذر در دانشگاه ایلام و با حضور پژوهشگران و صاحب نظران برگزار می شود.
استاندار ایلام با بیان اینکه این همایش یک کار ملی و اثرگذار است ابراز داشت: محورهای همایش شامل مبانی مفهومی و فلسفی اعتدال، اعتدال و نظام فرهنگی، اعتدال و نظام اجتماعی، اعتدال و نظام سیاسی، اعتدال و نظام اقتصادی است.
وی گفت: همایش ملی گفتمان اعتدال با هدف تبیین و ترویج اعتدال به‌عنوان یک گفتمان سازنده در مسیر بسط زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توسعه پایدار کشور است که در استان برگزار می شود.
استاندار ایلام گفت: 80 مقاله از پژوهشگران و صاحب نظران سراسر کشور در همایش ملی گفتمان اعتدال در این دانشگاه ارائه می شود.
وی اظهار کرد: بیش از 100 مقاله از 136 نویسنده و پژوهشگر کشور که بیشتر آنان از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دارندگان مدارج دکترا و کارشناسی ارشد هستند به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شده است.
محمدرضا مروارید با بیان اینکه از این تعداد، 80 مقاله در سه حوزه مورد پذیرش قرار گرفت و 20 مقاله نیز در این همایش در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد، افزود: کتابچه این همایش نیز زیر چاپ است و از فردا توزیع آن آغاز می شود.
رئیس دانشگاه ایلام و دبیر این همایش ملی نیز در ادامه بیان داشت: برگزاری این همایش ملی فرصتی ارزشمند را برای تبیین جنبه های مختلف اعتدال ورزی در اختیار صاحب نظران و پژوهشگران قرار می دهد.
دکتر علی اکبری با تأکید بر اینکه اعتدال هوشمندانه‌ ترین راهبرد برای هدایت یک جامعه‌ی متکثر است، تصریح کرد: گفتمان اعتدال، اعتدال و مردم‌سالاری دینی، اعتدال و وحدت اسلامی، اعتدال، تحزب و آزادی سیاسی، اعتدال و حوزه عمومی، اعتدال، قومیت‌ها و وحدت ملی، اعتدال و دین‌داری، اعتدال و اخلاق، اعتدال و آموزش، اعتدال و فرهنگ نقد، اعتدال و رسانه، اعتدال و اقتصاد مقاومتی، اعتدال و نظام توزیع و مصرف، اعتدال و توسعه پایدار، اعتدال و استقلال اقتصادی و اعتدال و رویکردهای اقتصادی را ازجمله موضوعات این همایش عنوان کرد.
وی تصریح کرد: اعتدال، همدلی و هم‌زبانی، اعتدال و سرمایه اجتماعی، اعتدال و قانون پذیری، اعتدال و امنیت اجتماعی، اعتدال و شایسته‌سالاری، اعتدال، زنان و خانواده، اعتدال و فرهنگ شهروندی، اعتدال و سبک زندگی، اعتدال و کیفیت زندگی، اعتدال و بهداشت روانی، مفهوم شناسی اعتدال، مبانی معرفت‌شناختی اعتدال، اعتدال در قرآن، کلام و سیره معصومین (ع)، اعتدال در کلام و سیره امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مفهوم اعتدال در متون تاریخی و ادبی، اعتدال و ایدئولوژی، مبانی روش‌شناسی و ابزارسازی اعتدال و نسبت اعتدال و گفتمان و نظام گفتمانی را از دیگر موضوعاتی دانست که علاقه‌مندان درباره‌ی آن‌ها مقاله ارائه داده‌اند./پ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار