در استان ایلام دو شهر آبدانان و ملکشاهی از وجود تصفیه خانه فاضلاب شهری محروم هستند.
کد خبر: ۱۵۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 01 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، در استان ایلام دو شهر آبدانان و ملکشاهی از وجود تصفیه خانه فاضلاب شهری محروم هستند.

ایلام بیدار به نقل از آبدانان خبر، گزارش داد: با توجه به محدودیت منابع آب و ضرورت استفاده بهینه از این منابع، اهمیت استفاده از پسابهای تصفیه شده در مواردی که به کیفیت پایین تری از آب نیاز است مشخص می گردد، از طرف دیگر فاضلاب تصفیه نشده می تواند مشکلات عدیده زیست محیطی به دنبال داشته باشد.

اهميت وجود تصفيه خانه هاي فاضلاب در حفظ محيط زيست، لزوم احداث تصفیه خانه ها را در شهرها و مراکز شهری ضروری می کند.
وجود اين تصفيه خانه ها باعث مديريت زيست محيطي و حفظ منابع آب و خاك شده و تاثير خوبي در صرفه جويي مصرف آب داشته است.
متأسفانه شهرستان آبدانان با بیش از 50 هزار جمعیت هنوز از تصفیه خانه فاضلاب برخوردار نیست و به صورت سنتی و گتره ای فاضلاب روانه رودخانه و یا در چاه فاضلاب دفن می شوند.
با توجه به وجود معضل كم آبي محلات آبدانان در سنوات گذشته و استفاده از آب در مواردی که به کیفیت پایین تری از آب نیاز است استفاده حداكثري از منابع آب موجود مهم بوده و لزوم تسریع در احداث تصفیه خانه فاضلاب در این شهرستان را ضروری می نماید.
"نادر نصیری" مدیر آبفای شهری آبدانان در گفتگو با آبدانان خبر اظهار کرد: مشکل اصلی عدم احداث تصفیه خانه فاضلاب آبدانان نبود زمین مناسب و اعتبار کافی جهت احداث آن می باشد.
وی اظهار کرد: در سنوات گذشته  تا کنون پیگیری های انجام گرفته و کارهایی صورت گرفته که امیدواریم در آینده شاهد احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهر آبدانان باشیم.
به گزارش آبدانان خبر بنا به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، دهلران، دره شهر و مهران بصورت فعال در استان ایلام وجود دارد و تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست.
تنها دو شهر آبدانان و ملکشاهی از وجود تصفیه خانه فاضلاب شهری محروم هستند که به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های ملکشاهی و آبدانان به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها در آینده آغاز خواهد شد./پ

منبع: خبرگزاری ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار