توصیه مدیرکل شهرسازی ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اعلام واگذاری تسهیلات احیا و نوسازی بافت های فرسوده شهری به متقاضیان ساکنان ومالکان واحد هایی که درمحدود بافت فرسوده قرار دارند توصیه کرد: برای دریافت این نوع تسهیلات و بهسازی املاک خود سریع تر اقدام کنند.
کد خبر: ۱۶۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 17 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اعلام واگذاری تسهیلات احیا و نوسازی بافت های فرسوده شهری به متقاضیان ساکنان ومالکان واحد هایی که درمحدود بافت فرسوده قرار دارند توصیه کرد: برای دریافت این نوع تسهیلات و بهسازی املاک خود سریع تر اقدام کنند.
سیدکمال الدین میرجعفریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهمیه پرداخت هشت هزار واحد تسهیلات خود مالکی برای بافت های فرسوده شهری استان ایلام در سال جاری اختصاص یافته است. که این میزان تسهیلات خود مالکی فرصتی مناسب برای نوسازی و بهسازی این محدوده ها است.
وی با اشاره به اینکه در استان ایلام تنها سه شهرستان ایلام، ایوان و آبدانان شامل بافت فرسوده و حاشیه​ای شناسایی هستند روند احیای بافت های فرسوده و سکونت های غیر رسمی استان امسال را نسبت به سال های گذشته همراه با افزایش عنوان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در عین حال خاطر نشان کرد: تاکنون تنها یک هزار پرونده دریافت تسهیلات موضوع این طرح درسال جاری به مرحله قرارداد رسیده است.
میرجعفریان با اشاره به اینکه حدود 90 هزار نفر جمعیت استان در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیری رسمی اس ساکن هستند گفت: علاوه بر تسهیلات بانکی، تخفیفاتی معادل 50 درصد از سوی شهرداری و نیز تخفیف 20 درصدی خدمات سازمان نظام مهندسی استان به متقاضیان احیای واحدهای فرسوده تعلق می گیرد.

وی گفت: تسهیلات بانکی که در حال حاضر به متقاضیان پرداخت می شود 300 یا 400 میلیون ریال با سود 21 یا 22 درصد است اما در حوزه احیای بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی یارانه لحاظ می شود و کسانی که در این حوزه ها اقدام به احیا واحدهای خود نمایند حدود 10 درصد سود بانکی را دولت پرداخت می کند.

از زمان اجرای احیای بافت های فرسوده در استان ایلام تاکنون حدود 2 هزار و 500 واحد مسکونی نوسازی و بازسازی شده و به بهره برداری رسیده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار