رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از بهره برداری طرح تولید اسید سولفوریک شهرستان ایوان در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 23 January 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از بهره برداری طرح تولید اسید سولفوریک شهرستان ایوان در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛یاراله نصیری روز شنبه در خصوص بهره برداری این طرح درایوان اظهار کرد: عملیات اجرایی شرکت تعاونی 2451 ایوان از سال 1388 با سرمایه گذاری 240 میلیارد ریال آغاز شد که محصولات این شرکت در سه گروه شامل، سولفات پتاسیم، اسید سولفوریک و اسیدکلریدریک است که فاز اول آن اسید سولفوریک است امسال به بازارهای هدف عرضه می شود.
وی افزود: واحد تولیدی اسید سولفوریک در زمینی به مساحت 24 هزار مترمربع و با هشت هزار و 500 مترمربع زیربنا در شهرک صنعتی ایوان احداث شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: با پیگیری های متعدد سهامداران و مساعدت بانک های عامل صادرات، صنعت و معدن، حمایت مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط فاز اول آن که در زمینه تولید اسید سولفوریک است دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
نصیری تاکید کرد: این واحد تولیدی تولید سه محصول و ظرفیت تولید 40 هزار تن اسید سولفوریک، 24 هزار تن اسید کلریدریک و 20 هزار تن سولفات پتاسیم (مجموع 84 هزار تن) در سال و اشتغال مستقیم 80 نفر را دارا است.
وی گفت: برای ساخت این طرح 4 میلیون یورو از محل حساب ذخیره ارزی، 51 میلیارد ریال از طریق بانک صادرات و 30 میلیارد ریال نیز از طریق بانک صنعت و معدن منابع اختصاص یافته است.
شهرستان ایوان در 35 کیلومتری ایلام واقع است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار