در سطح روستاهاي شهرستان مرزي مهران، به علت عدم پوشش شبكه هاي سيما باعث گسترش ماهواره به عنوان ابزار رسانه جمعي، شده است.
کد خبر: ۱۸۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 21 February 2016
در سطح روستاهاي شهرستان مرزي مهران، به علت عدم پوشش شبكه هاي سيما باعث گسترش ماهواره به عنوان ابزار رسانه جمعي، شده است.

به گزارش تابناک ایلام،امروزه استکبار جهانی پي برده است با تکیه بر موضوعات اقتصادی و سیاسی نمی‎تواند به ملت ایران ضربه وارد کند، لذا با برنامه هاي از پیش تعیین شده در قالب تهاجم فرهنگی می‎کوشد تا جوانان و نوجوانان ما را، به سمتی سوق داده كه از هویت دینی و ملی که همان اصالت فرهنگی یک ایرانی است، دور سازد.

راه اندازی شبکه های ماهواره ای با ترویج فحشا و بی بندوباری یکی از ترفندهای دولتهای غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی ملت ایران اسلامی است.

عدم دریافت شبکه‌های تلویزیونی داخل کشور در روستاها، در شرایطی که با هزینه کم از طریق ماهواره می‌توان بیش از دو هزار شبکه خارجی را به راحتی دریافت کرد، جای نگراني و تأسف دارد.

امروزه در اکثر روستاهای شهرستان مهران برنامه‌های صدا و سیما از گذشته بصورت آنالوگ آنهم با ضعیفترین کیفیت دریافت می‌شود و این مسأله باعث شده برخی از مردم این روستاها به دلیل نبود پوشش شبكه هاي آنالوگ و دیجیتال از ماهواره استفاده کنند.

درويشي دهيار روستاي بان رحمان در گفتگو با آواي مهران گفت: عدم دريافت شبكه هاي دیجیتال سيماي جمهوري اسلامي ايران و کیفیت پایین گیرنده های آنالوگ در اين روستای شهرستان مرزي مهران موجب گسترش استفاده مردم از ماهواره ها شده است.

وي افزود: علاوه بر روستاي بان رحمان بسیاری از روستاها در بخش مرکزی شهرستان مهران از دریافت شبكه هاي آنالوگ و دیجیتال محروم هستند.

دهيار روستاي بان رحمان تصريح كرد: با توجه به اینکه بارها و به کرات موضوع شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و از طرفی ، یکی از دغدغه های مهم معظم له و ریاست محترم جمهور مسأله فرهنگ می باشد، باید مسئولین استانی و شهرستانی هم تمام تلاش خود را جهت تحقق زندگی اسلامی و ایرانی به کار گیرند.

وي ادامه داد: امروزه دشمن با جنگ نرم یعنی ماهواره در دورترین و محرومترین نقاط کشورمان فرهنگ، دین، اعتقادات و باورهای جوانان و کانون گرم خانواده هایمان را نشانه رفته است.

وي افزود: هرچند مسوولان شهرستان مهران در اين خصوص پيگيري هايي با مدیر کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان ايلام در نصب و راه اندازی فرستنده دیجیتال در روستای هاي مهران انجام داده اند، اما هنوز در روستاهاي حوزه بخش مرکزی این شهرستان نه تنها از دریافت کانال های دیجیتال محروم هستند بلکه از دریافت سیماي جمهوري اسلامي ايران از طریق آنالوگ هم محروم هستند.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم که با جدی گرفتن مقوله فرهنگ و با عزم جدی و مدیریت جهادی تمهیدات لازم چهاره اندیشی شود.

رحيم خدارحمي بخشدار مرزكي مهران نيز با تاييد اينكه روستاهاي بخش مركزي براي دريافت شبكه هاي استاني به نصب تجهيزات ماهواره روي آورده اند گفت:پوشش شبكه هاي صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران در 5 روستاي بخش مركزي مهران بسيار ضعيف است و از اين رو مردم اين روستاها به ماهواره روي آورده اند.

وي اظهار كرد: روستاهاي بخش مركزي مهران هشت هزار و 500 نفر جمعيت دارند و تنها سرگرمي مردم شبكه هاي داخلي است كه متاسفانه در روستاهاي شهرستان قابل دريافت نيستند.

بخشدار مركزي مهران تصريح كرد: در خصوص تقويت شبكه هاي ديجيتال با مسوولان صداوسيما مكاتبات زيادي انجام گرفته اما متاسفانه تا كنون ترتيب اثر داده نشده و اميدواريم مسوولان استاني توجه ويژه اي به اين مقوله فرهنگي نمايند./م 




منبع:آوای مهران


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار