کاروان 43 نفره زائرین پیاده عراقی برای تشرف به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور و نورانی امام رضا (ع) وارد هر مرزی مهران در جنوب غربی ایلام شد.
کد خبر: ۱۸۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 24 February 2016

کاروان 43 نفره زائرین پیاده عراقی برای تشرف به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور و نورانی امام رضا (ع) وارد هر مرزی مهران در جنوب غربی ایلام شد.

به گزارش تابناک ایلام؛سرپرست این کاروان پیاده گفت: این کاروان شامل 43 نفر از اهالی شهرهای جنوبی عراق است که قصد دارند با پای پیاده مسیر مهران تا مشهد مقدس را طی کنند.
ابوکریم اعلام کرد: هدف از این کار ایجاد همبستگی بین مردم ایران و عراق و زنده نگه داشتن یاد امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) است.
وی با بیان اینکه مسن ترین فرد این کاروان 93 سال سن دارد و جوان ترین فرد نیز جوانی 23 ساله است، افزود: در میان کاروان دو نفر برادر روشن دل نیز حضور دارند که از نعمت بینایی محروم هستند ولی با روشنی دل به پابوس امام رضا (ع) می روند.
ابوکریم خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم پس از 40 روز پیاده روی و طی کردن بیش از یک هزار و 500 کیلومتری وارد مشهد مقدس شده و به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) غریب الغربا مشرف شویم.
کبوتـر بام عشقم و کعبه دل است آشیانه ام --- پیاده رو سوی قبلـه هشتمین دل ها روانه ام
شهرستان مرزی مهران با 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام واقع است.
چندی پیش نیز یک کاروان پیاده روی متشکل از اهالی شهرهای مذهبی عراق از طریق مرز مهران وارد کشورمان شد و پس از استراحتی یک روزه به سمت مشهد مقدس روانه شد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار