مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از برگزاری آیین ویژه تحویل سال نو در 15 مکان مذهبی این استان خبر داد و گفت: این اماکن شامل زیارتگاه ها و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) است.
کد خبر: ۱۹۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 14 March 2016

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از برگزاری آیین ویژه تحویل سال نو در 15 مکان مذهبی این استان خبر داد و گفت: این اماکن شامل زیارتگاه ها و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) است.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی اظهار کرد: در این آیین ها هفت سین نوروزی چیده شده و آیین تحویل سال نو با قرائت ادعیه و دیگر برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مراسم همه ساله با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم همراه بوده است، افزود: این آیین صبح یکشنبه اول فروردین ماه در این اماکن متبرکه و مذهبی برگزار می شود.
شهیدی به اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز در این اماکن متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح که از 28 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده پیش بینی شده برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا خواهد شد.
وی اماکن زیارتی امامزادگان علی صالح(ع)، سید سیف الدین(ع)، سید عبدالله(ع)، سید ناصرالدین(ع)، پیر محمد عابد(ع)، ابراهبم قتال(ع)، سید صلاح الدین(ع) و سید عباس(ع) را از جمله اماکن متبرکه اجرا کننده طرح آرامش بهاری در این استان اعلام کرد.
وی تاکید کرد: در اجرای این طرح خیمه های معرفت، ایستگاه های همه واقف باشیم پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت برپا و برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی و مذهبی نیز در آنها برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از اعزام 24 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام در اجرای طرح آرامش بهاری برای استقرار در اماکن متبرکه استان و پاسخگویی به مسایل شرعی و همچنین برپایی نماز جماعت خبر داد.
وی ارتقای سطح معرفتی زائران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مسایل اعتقادی و مذهبی را از جمله اهداف برپایی خیمه های معرفت و اعزام روحانیون و مبلغان به بقاع شاخص این استان اعلام کرد.
به گفته وی، این اداره کل در ایام تعطیلات نوروزی سال 95 در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان این استان در زمینه های فرهنگی، مذهبی و خدماتی آماده خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی است.
وجود 60 بقعه متبرکه و زیارتگاه در استان ایلام که بیشتر در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده و موجب جذب گردشگر در مناسبت های مختلف سال به ویژه نوروز شده است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار