کارشناس مركز خدمات تخصصي گياهان دارویی جهاد دانشگاهي واحد ایلام از قابليت مناسب توسعه گياه دارویي گل راعي پس از کشت تحقیقاتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 02 June 2016

کارشناس مركز خدمات تخصصي گياهان دارویی جهاد دانشگاهي واحد ایلام از قابليت مناسب توسعه گياه دارویي گل راعي پس از کشت تحقیقاتی در استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛«حسين صلاحي»اظهار کرد: گل راعي با نام علمي "Hypericum perforatum” گياهي است علفي و چندساله كه از نظر خواص دارويي بسيار غني بوده و در صنايع داروسازي بسياري از كشورها به شكل وسيعي مورداستفاده قرار مي­گيرد.

وی گفت: اين گياه در سال 94 براي اولين بار در استان توسط مركز خدمات تخصصي گياهان دارویي جهاد دانشگاهي واحد ايلام به شكل تحقيقاتي كشت شد تا نحوه سازگاري و رشد و نمو اين گياه در شرايط آب و هوايي استان مورد ارزيابي قرار گيرد.

صلاحي افزود: با توجه به رشد مناسب و ايده آل این گیاه در سال 94، كشت آن در سال زراعي جاري در سطح 2 هكتار از اراضي شهرستان‌های مهران و دهلران تحت نظارت و مشاوره جهاد دانشگاهي با موفقيت انجام گرفت.

این کارشناس گیاهان دارویی گفت: با توجه به وضعيت رشدي مطلوب اين گياه، انتظار می‌رود با حصول عملكرد مناسب، در سال‌های آتي از كشت اين گياه در سراسر استان استقبال شده و توسعه كشت اين گياه دارويي باارزش در استان موردتوجه قرار گيرد.

گياه دارویي گل راعي در سال اول، رشد متوسطي داشته و از سال دوم به بعد داراي عملكرد اقتصادي و قابل قبولي است.

 اين گياه كه بر طبق آمارهاي سال 2010 تا 5015 پرمصرف‌ترین گياه دارویي در جهان به‌حساب مي‌آيد، براي مصارف دارویي ضد افسردگي و ميگرن استفاده مي‌شود

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار