فرمانده انتظامی استان ایلام؛
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات پلیس در راستای ارتقای سطح سلامت مردم است، اضافه کرد: فعالیت های تخصصی ارائه شده پلیس به مردم در جهت سالم سازی جامعه است.
کد خبر: ۲۵۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 26 June 2016

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات پلیس در راستای ارتقای سطح سلامت مردم است، اضافه کرد: فعالیت های تخصصی ارائه شده پلیس به مردم در جهت سالم سازی جامعه است.


به گزارش تابناک ایلام؛سردار نورعلي ياري در گفت و گو با خبرنگارما گفت: حجاب و عفاف به ‌عنوان يک ارزش در جامعه مطرح است و نهادينه سازي فرهنگ حجاب و عفاف، عزم همگاني را مي‌طلبد.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران اين باور را در جامعه نهادينه کرد که مي توان در تمام شئون زندگي، سبک زندگي اسلامي را پياده کرد.

فرمانده انتظامي استان ايلام، تصريح کرد: از آنجا كه در جامعة اسلامي، پايبندي به ارزش هايي چون حجاب به عنوان يكي از مؤلفه هاي سرماية اجتماعي تلقي مي شود، هنجارمند شدن اين ارزش، تضمين برخي مؤلفه هاي مهم اجتماعي را براي افراد جامعه به ويژه زنان دامن مي زند.

اين فرمانده ارشد نيروي انتظامي در ادامه از عفاف به عنوان نوعي از خودکنترلي ياد کرد و اظهار داشت: عفاف نوعى حجـاب درونى است که انسان را از گناه بـاز مى دارد و در واقع ريشه و پايه حجاب در جامعه محسوب مي شود.

سردار ياري، موضوع حجاب و عفاف را داراي دو جنبه فردي و اجتماعي دانست و گفت: در جنبه فردي حجاب و عفاف علاوه بر اين که خود کنترلي در بين افراد خانواده تقويت مي شود به استحکام پيوند خانوادگي نيز مي انجامد.

وي با اشاره به اين که جنبه اجتماعي حجاب و عفاف به استواري اجتماع منتهي مي شود، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف، سلامت جامعه را تضمين مي‌کند و بي‌حجابي بستر بسيار مهم براي ايجاد و اشاعه آسيب‌هاي اجتماعي است.

فرمانده انتظامي استان ايلام، خانواده را مهم‌ترين رکن ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت :آسيب هاي ناشي از بي‌حجابي ريشه فرهنگي دارد و در اين ميان خانواده بهترين نقش را در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده ايفا مي کند.

وي تصريح کرد: بي‌حجابي و بي‌بندوباري از پيامدهاي شوم فرهنگ غرب است و امروز دشمن با اين ابزار وارد جامعه اسلامي ايران مي شود و بي‌حيايي و بي‌آبرويي را ترويج مي‌دهد.

سردار ياري با تاکيد بر لزوم تقويت حجاب و عفاف و امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه، گفت: در راستاي تحقق اين امر مهم بايد با تلاش همه مسئولان و با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي اين امر مهم را در جامعه تقويت کرد.
احساس امنيت با اعتماد مردم به پليس رابطه مستقيم دارد

فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد بر اين که امنيت، کليد توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي است، گفت: امنيت اجتماعي يک جامعه بر اساس ميزان دخالت مندي و آرامش خاطر مردم بررسي و ارزيابي مي شود. 
اين مقام مسئول در ادامه از فرهنگ به عنوان کارآمدترين عنصر و زيربناي ديگر تحولات اجتماعي نام برد. 

وي، وجود احساس امنيت را بالاتر از خود امنيت دانست و تصريح کرد: وقتي مردم در جامعه احساس آرامش کنند، اعتماد عمومي به پليس افزايش مي يابد و زمينه هاي شکوفايي اقتصادي و فرهنگي فراهم خواهد شد. 

سردار ياري با تاکيد بر ضرورت ارتقاي سطح سلامت جامعه، بيان داشت: يک زندگي سالم بايد بر پايه آموزه هاي اسلامي در تمام شئون زندگي فردي و اجتماعي مد نظر قرار گيرد. 

فرمانده انتظامي استان ايلام در پايان با اشاره به اين که بسياري از خدمات پليس در راستاي ارتقاء سطح سلامت مردم است، افزود: فعاليت هاي تخصصي ارائه شده پليس به مردم در جهت سالم سازي جامعه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار