رئیس اداره دامپزشکی دهلران : تب برفکی بیماری ویروسی است که به دلیل میزان واگیری بالا در دام سبب کاهش تولید شیر و گوشت شده و می تواند از طریق مرگ و میر دام خسارت های زیادی به دامداران وارد کند.
کد خبر: ۲۶۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 31 July 2016
رئیس اداره دامپزشکی دهلران گفت : تب برفکی بیماری ویروسی است که به دلیل میزان واگیری بالا در دام سبب کاهش تولید شیر و گوشت شده و می تواند از طریق مرگ و میر دام خسارت های زیادی به دامداران وارد کند.

به گزارش تابناک ایلام،ایوب دارابی اظهار کرد: مایه کوبی با هدف مبارزه با این بیماری در جمعیت گاو و گوساله شهرستان توسط سه گروه دولتی و 2 گروه بخش خصوصی در نوبت بهاره انجام شد.
وی با اشاره به وجود 12 هزار راس دام سنگین شهرستان افزود: بیماری تب برفکی تنها از طریق مایه کوبی قابل پیشگیری و کنترل است و در صورت سرایت به دام طی مدت کوتاهی باعث تلف شدن آنها می شود.
رئیس اداره دامپزشکی دهلران یادآور شد: تب برفکی بیماری ویروسی است که به دلیل میزان واگیری بالا در دام سبب کاهش تولید شیر و گوشت شده و می تواند از طریق مرگ و میر دام خسارت های زیادی به دامداران وارد کند.
دارابی از آغاز عملیات مایه کوبی علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک برای اولین بار بصورت کامل در شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به مدت یک ماه در جمعیت دام های سبک شهرستان پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: سم پاشی جایگاه های دام به منظور کنترل و مبارزه با انگل های خارجی و ناقل بیماری از دیگر اقداماتی است که با 40 لیتر سم انجام می شود.
رئیس اداره دامپزشکی دهلران از آمادگی این اداره برای واگذاری سم به دهیاری هایی که تراکتور سمپاش دارند خبر داد و گفت: این عملیات به منظور مبارزه با انگل های خارجی و ناقل بیماری در جایگاه های دام روستایی در دستور کار است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار