استان ایلام امروز همزمان با سراسرکشور در سوگ چهلمین روز شهادت سید و سرور شهیدان اشک ماتم ریختند و به عزادارای در مساجد، تکایا و حسینیه ها پرداختند.
کد خبر: ۳۳۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 20 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شیعیان این استان اگر چه از 10 روز پیش میزبان زائران اربعین حسینی عازم عتبات عالیات هستند اما امروز در سوگ چهلمین روز شهادت سید و سرور شهیدان اشک ماتم ریختند و به عزادارای در مساجد، تکایا و حسینیه ها پرداختند.
 
در کنار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در استان ایلام آیین ویژه عزاداری و سوگواری اربعین حسینی پیش از ظهر یکشنبه در محل مسجد جامع شهر ایلام با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم شیعه و دوستار اهل بیت (ع) استان ایلام برگزار شد.
 
در این آیین پس از قرائت زیارت اربعین و مداحی مداحان اهل بیت(ع) حجت الاسلام سید محمد مرتضوی استاد حوزه و دانشگاه از قم به بیان اهمیت اربعین حسینی در کلام ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: قیام عاشورا بر اساس عقلانیت بود و رمز جاودانگی این نهضت باشکوه همین بود.
 
وی با تقدیر از مردم استان ایلام برای ارایه خدمات و پذیرایی از زائران اربعین گفت: رسانه های استان ایلام بویژه رسانه ملی برای نمایش حماسه سازی مردم در ایام اربعین باید بیش از پیش مشارکت داشته باشند.
 
همچنین تجمع عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) همزمان با اربعین حسینی صبح امروز در شهر چوار برگزار و شرکت کنندگان با نوحه خوانی و عزاداری در سوگ شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) اشک ماتم ریختند.
 
آیین های سوگواری و عزاداری اربعین حسینی همزمان در شهرستان های دره شهر، آبدانان، مهران، دهلران، بدره، ملکشاهی، ایوان، چرداول و سیروان نیز در حال برگزاری است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار