استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:در این مدت 124 هزار و 589 نفر از زائران ایرانی و سه هزار و 500 نفر اتباع سایر کشورها با عبور از گیت های پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند.
کد خبر: ۳۳۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 23 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز چهارشنبه اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 316 نفر نیز با در دست داشتن گذرنامه و ویزای معتبر توانستند از مرز بین المللی مهران عبور کرده و وارد خاک کشور عراق شوند که 173 از این تعداد را اتباع کشورمان و 143 نفر نیز افراد غیر ایرانی تشکیل می دادند.
 
استاندار ایلام یادآور شد: 836 هزار زائر از 11 تا 22 ماه صفر (21 آبان تا دوم آذر) از طریق مرز مهران وارد کشور شده بودند که با احتساب آمار روز گذشته این تعداد اکنون به 964 هزار نفر رسید.
 
مروارید تاکید کرد: روند بازگشت زائران به کشور بویژه از مرز بین المللی مهران در سایه همکاری تمامی ارگان های مسئول در ستاد اربعین و مدیریت ورود به کشور از سوی زائران در کمال آرامش جریان دارد و مشکلی در روند تردد مشاهده نمی شود.
 
وی یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان را جلوگیری از بروز حوادث رانندگی برای زائران در هنگام بازگشت با توجه به خستگی طول سفر دانست و از زائران خواست با مدیریت سفر خود از عجله و شتاب بپرهیزند.
 
استاندار ایلام به رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی نیز توصیه کرد: پس از ورود به مرز چند ساعتی را در موکب‌ ها استراحت داشته باشند و سپس به ‌سوی شهر و استان محل زندگی خود حرکت کنند.
 
گذرگاه مرزی مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان های پرتردد زائران ایرانی است به طوری که در راهپیمایی اربعین حسینی از 2 میلیون و 100 هزار زائر ایرانی حدود یک میلیون نفر آن از این مرز به کربلا سفر کرده اند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار