مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از توان و ظرفیت بالایی معنوی و فرهنگی در سطح جامعه در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی برخوردار هستند .
کد خبر: ۳۹۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 10 March 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان  اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون مبدأ و منشا تحولات بزرگی در سطح جامعه بوده است .

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های مهم دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ اسلام و در کشور ایران اسلامی بوده است، افزود: بسیاری از تحولات بزرگ تاریخی در ایران اسلامی به‌ویژه در انقلاب اسلامی از مساجد آغازشده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی به‌ عنوان پایگاه‌های اجتماع مردم انقلابی ایران اسلامی داشته است، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران 8 سال دفاع مقدس، مساجد نقش مهم دیگری در راستای دفاع از کیان اسلامی ایفا کردند .

محمدنیاکان با اشاره به اینکه امروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز توانسته‌اند کارکردهای مختلف مسجد را در سطح جامعه به نمایش بگذارند، عنوان کرد: امروز شاهد حضور کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف و محروم و دورافتاده هستیم که ایفاگر نقش و کارکرد فرهنگی و دینی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در این مناطق هستند .

وی با اشاره به استقبال خوب جوانان و نوجوانان از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد در این استان، یادآور شد: در سفر به شهرستان‌های استان و مناطق روستایی، شاهد حضور جوانان و نوجوانان در این پایگاه‌های مهم فرهنگی هستیم که موجب جذب نسل جوان به مساجد می‌شوند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان تصریح کرد: باید مسئولان اجرایی با توجه به استقبال مناسب از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری، در راستای حمایت‌های مادی و معنوی و تجهیز این کانون‌ها، به نحو بهتر و بیشتری تلاش نمایند .

گفتنی است، در حال حاضر 286 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط شهری و روستایی این استان فعالیت دارد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار