مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: 88 روحانی و مبلغ دینی هم اکنون در سطح کانون های فرهنگی و هنری استان به کار تبلیغ دینی و مذهبی در مناسبت های ملی و مذهبی می پردازند.
کد خبر: ۵۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 04 July 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور اظهار کرد: این تعداد روحانی همکاری مستمری با کانون های فرهنگی و هنری دارند.

وی افزود: فعالیت های قرآنی، احکام، نهج البلاغه، اخلاق و خانواده، طرح تصحیح قرائت اذکار نماز، طرح تلاوت نور با حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با هدایت و محوریت این روحانیون در مناطق محروم و روستایی این استان برگزار می شود.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: روحانیان در تبلیغ و ترویج اسلامی نقش مهمی ایفا می کنند و اهمیت این نقش در روایات پیامبر اکرم(ص) و سنت ائمه اطهار(ع) آمده مورد تأکید قرار گرفته است.

چراغی پور با بیان به اینکه تبلیغ دین اسلام و اوامر و فرمان های الهی ، دعوت به سوی خدا و دعوت به سوی فلاح و رستگاری و دعوت به سمت تمامی خیرها از برکات وجود روحانیت است، تاکید کرد: نقش روحانیون در تبلیغ دین اسلام بسیار ارزنده و حساس است که با توجه به هجمه های استکبار جهانی در زمینه تهاجم فرهنگی این نقش دوچندان می شود.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و دعوت این قشر به فعالیت های فرهنگی و دینی تلاش وافری داشته و همواره مثمر ثمر بوده اند، اضافه کرد: تلاش می شود با حضور روحانیون و جذب جوانان و نوجوانان با حضور در مساجد و فعالیت های فرهنگی و هنری قرآنی و مذهبی حضور گسترده ای داشته باشیم.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: 257 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت دارند که در ایام مختلف سال از حضور روحانیون و طلاب مستقر، مقیم و طرح هجرت برخوردار می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار