به گزارش تابناک ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسوولان نظام و بویژه دولتمردان مذاکرات با هیات های بین المللی پس از توافق احتمالی را در چارچوب اقتصاد مقاومتی دنبال کنند
کد خبر: ۷۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 07 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: مسوولان در دولت راهبرد اقتصاد مقاومتی را در مذاکرات و در هدف گذاری سفر مقامات اروپایی مد نظر داشته باشند، بطور قطع سفر هیات های سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی می تواند دستاوردهای سیاسی این سفرها به تقویت در حوزه اقتصادی منجر شود.
وی افزود: گسترش روابط اقتصادی با غربی ها به معنی تبدیل شدن ایران به فروش کالاهای آنها نیست و روابط اقتصادی با سایر کشورها به ویژه اتحادیه اروپا نباید سبب ضعف واردات بی رویه کالاهای لوکس و خودروهای گران قیمت شود.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: کاروان های سیاسی و اقتصادی که پس از توافق هسته ای ایران با 1+5 وارد کشور می شوند، ضمن مذاکرات اقتصادی خواسته های سیاسی خود را مبنی بر عدم حمایت ایران از جبهه های مقاومت سوریه، لبنان و بحرین و مردم مظلوم یمن و فلسطین مطرح نکنند، آنان خود بهتر می دانند که سیاست اساسی و راهبردی انقلاب و نظام اسلامی حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است که امروز رژیم کودک کش اسرائیل و حامی اصلی آن رژیم مستکبر آمریکا نماد ظالم است.
لطفی تاکید کرد: اقتدار و ابهت امروز نظام مرهون مدیریت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است و بر اساس فرمایشان معظم له تکیه بر توانمندی های داخلی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است و تحقق اقتصاد مقاومتی با رفع تحریم ها امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی را به استکبارستیزی و ایستادگی در مقابل زورگویان عالم و نظام های دیکتاتور و متجاوز می شناسند و شناسنامه انقلاب اسلامی برای مبارزه مستمر با استکبار جهانی توسط امام امت صادر شده است، کسانی که رونق اقتصادی و حل مشکلات مردم را به توافق هسته ای و برداشته شدن همه تحریم ها منوط می دانند، یک شعار انحرافی و یک سیاست غلط و به دور از واقعیت را دنبال می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی باید به یاوه گویی و گستاخی مقامات سیاسی کشورهایی که درصدد برقراری روابط دیپلماتیک و سیاسی با ایران هستند، قاطعانه پاسخ دهند که از دخالت در امور داخلی و سیاست های راهبرد نظام اسلامی خودداری کنند.
حجت الاسلام لطفی در بخش دیگری از سخنان خود به 17 مرداد روز خبرنگار و شهادت شهید محمود صارمی اشاره کرد و گفت: خبرنگاری یکی از مشاغل مهم و تأثیرگذار در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی است و یک خبرنگار می تواند در اطلاع رسانی واقعیت های جامعه نقش مهمی ایفا کند.
وی افزود: اطلاعات عمومی و دانش تخصصی یکی از ویژگی های یک خبرنگار است، تعهد، راستگویی، واقع نویسی و حفظ حرمت شخصی و عمومی افراد جامعه به ویژه فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر ویژگی های مهم خبرنگاران است.
امام جمعه ایلام ادامه داد: خبرنگار مورد اعتماد مردم ، نظام اسلامی و مسوولان است و باید دغدغه اصلی او انعکاس خواسته های به حق و بجا و ضروری مردم باشد، خبرنگار با شجاعت و رعایت عدالت سخن بگوید و مطلب بنویسد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار