مدیرکل غله:
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: میزان ذخیره سازی گندم در استان به 240 هزار تن رسیده که این میزان، نیاز این استان را برای مدت 2 سال تامین می کند.
کد خبر: ۷۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 14 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،کامران سلیمان پور گفت: با احتساب ذخیره 90 هزار تن گندم این استان در سال گذشته و خرید بیش از 150 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، نیاز مصرف استان به این محصول استراتژیک تامین شده است.
وی تاکید کرد: بخشی از این میزان (100 هزار تن) گندم دروم است که برای مصارف صنعتی صنایع داخل کشور و بخشی هم در حوزه صادرات استفاده می شود.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام نیاز سالانه گندم این استان را 90 هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان برداشت گندم امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 20 درصد کمتر است که علت این مهم، خشکسالی و کاهش نزولات جوی در سال زراعی گذشته بوده است.
به گزارش ایرنا، 47 هزار هکتار از اراضی آبی و 84 هزار هکتار از اراضی دیم استان ایلام سال زراعی گذشته زیر کشت گندم رفته بود.
با توجه به شرایط جوی و خشکسالی در پایان فصل خرید 150 هزار و 186 تن گندم معمولی و دروم با صرف یک هزار و 770 میلیارد ریال از گندمکاران استان ایلام خریداری شد.
54 هزار و 274 تن از این میزان گندم دروم و 95 هزار و 912 تن نیز گندم معمولی بود در حالیکه کارشناسان قبل از فصل برداشت میزان خرید گندم مازاد بر نیاز در استان را 170 هزار تن تخمین زده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار