رئیس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی ایلام عنوان کرد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی ایلام از اجرای موفقیت‌آمیز طرح مایه‌کوبی بروسلوز در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 15 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،روح‌الله دلخواه گفت: در چهار ماه نخست امسال به منظور پیشگیری از بیماری بروسلوز در سطح استان ایلام 929 هزار و 581 رأس دام واکسینه شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون بروسلوز 460 هزار رأس گوسفند و بز در طول سال پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با تلاش کارکنان دامپزشکی تاکنون 750 هزار و 360 رأس گوسفند و بز به منظور پیشگیری از ابتلا دام‌ها به بروسلوز و کنترل بیماری تب مالت در انسان واکسینه شده است.

این مسئول اضافه کرد: عملکرد دامپزشکی در خصوص مایه‌کوبی بروسلوز گوسفند و بز تاکنون 163 درصد بوده است و 246 هزار واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله در سال جاری انجام شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: در چهار ماه نخست سال جاری 178 هزار و 951 رأس دام علیه بروسلوز واکسینه و 73 درصد از پیش‌بینی محقق شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع تب مالت و خسارت‌های اقتصادی این بیماری برنامه‌ای تحت عنوان پیشگیری و کنترل هدفمند بیماری بروسلوز در جمعیت دامی و نهایتاً جامعه انسانی توسط دامپزشکی استان ایلام در حال اجراست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار