مدیرکل میراث فرهنگی ایلام مطرح کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: قلعه کنجان چم قابلیت تبدیل شدن به مرکز مهم گردشگری کشور را دارد.
کد خبر: ۷۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 19 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: قلعه تاریخی کنجان چم بدلیل قرارگیری در مسیر تردد زائران ایرانی و عراقی عتبات عالیات و شهرهای مذهبی کشورقابلیت لازم برای تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه این بنای تاریخی به تازگی به منظور واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شده است، افزود: این قلعه با کاربری پذیرایی و اقامتی بین راهی به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می‌شود و شرایط لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد.

شنبه‌زاده عنوان کرد: این قلعه در کنار رودخانه کنجانچم قرار گرفته است و با خلاقیت، ابتکار و بازاریابی مناسب به یکی از مراکز مهم گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه این قلعه در سال 1326 هجری قمری بنا به دستور غلامرضا خان ابوقداره آخرین والی ایلام ساخته شده است، گفت: این قلعه دارای اتاقهای مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه بوده و به عنوان قلعه زمستانی والی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی افزود: این قلعه ظرفیت اسکان 100 گردشگر را دارد و می‌تواند به عنوان وی آی پی برای اسکان مهمانان ویژه مورد استفاده قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار