رییس دانشگاه ایلام:
رییس دانشگاه ایلام گفت: با همت و برنامه ریزی دولت یازدهم تجاری سازی علم و فرآیند تبدیل علم به ثروت از طریق توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان در کشور دنبال می شود.
کد خبر: ۸۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 29 August 2015
رییس دانشگاه ایلام گفت: با همت و برنامه ریزی دولت یازدهم تجاری سازی علم و فرآیند تبدیل علم به ثروت از طریق توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان در کشور دنبال می شود.
دکتر محمدعلی اکبری اظهارداشت: توسعه کارآفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان ماموریت جدید دانشگاه ها در این دولت است که با ایجاد مراکز رشد دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، اجرایی می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه های سراسر کشور در دو سال گذشته از بحران های ساختگی و کاذب دور شده و به ماموریت اصلی خود بازگشتند.
علی اکبری افزود: در دو سال از عمر دولت تدبیر و امید، بازنشستگی اجباری استادان دانشگاه و بورسیه های غیرقانونی نداریم و با فاصله گرفتن از فضای تک صدایی در دانشگاه ها زمینه برای ابراز نظر گروه ها و تشکل های مختلف ایجاد شده است.
رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: در این دوره توسعه ناموزون و غیر ضروری آموزش عالی در دستور کار نیست و توسعه هدفمند و مبتنی بر نیاز کشور مدنظر است.
وی افزود: در این دوره برخوردهای سیاسی دو گانه با دانشگاه و دانشگاهیان وجود ندارد و آرامش مورد نیاز برای انجام ماموریت اصلی دانشگاه در زمینه علم و فناوری، پژوهش و فرهنگسازی فراهم شده است.
به گفته وی، در این دو سال از عمر دولت تدبیر و امید، توسعه کیفی آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه صندلی های موجود دانشگاه های کشور از تعداد داوطلبان کنکور بیشتر است، افزود: وزارت علوم دیگر توسعه کمی آموزش عالی گذشته را که دلایل آموزشی نیز نداشت به هیچ عنوان در دستور کار ندارد.
رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: بیشتر دانشگاه های کشور از جمله علمی کاربردی، پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی در معرض ورشکستگی قرار گرفتند اما دولت برای حل مشکلات آنها در حال بازگرداندن هر کدام از این دانشگاه ها به ماموریت اصلی خود است.
علی اکبری افزود: مجوز رشته های تحصیلی جدید منوط به داشتن شرایط و امکانات لازم است و دولت در سطح کلان و استانی دنبال فراهم کردن شرایط لازم برای کیفی کردن آموزش عالی در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار